آشنایی دانش آموزان دبیرستانی یزدی با آسیب های مواد مخدر

همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر وآسیب های اجتماعی برنامه هایی برای آشنایی دانش آموزان در مدارس اجرا می شود.

به گزارش یزدی نیوزدهقان  معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: از ۲۱ تا ۲۸ آبان ماه هفته مبارزه با اعتیاد و آسیبهای اجتماعی است که به همین مناسبت برنامه هایی در دبیرستان های استان برای آشنایی دانش آموزان با این آسیب ها برگزار می شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان نیز گفت:آموزش های خود مراقبتی وارتقای سطح مهارتهای زندگی به دانش آموزان،ارائه مشاوره به والدین،توزیع محصولات فرهنگی، شناسایی و رفع عوامل مخاطره آمیز، تشکیل کانون همیاران پیشگیری و تجلیل از همیاران پیشگیری از برنامه های این هفته است.
 
سرهنگ مزیدی بااشاره به مشکلات و آسیب های شبکه های اجتماعی افزود:کمبود محبت و عدم ارتباط خوب با والدین از مهمترین دلایلی است که دانش آموزان را به دام می اندازد.
 
 مدیر کل آموزش و پرورش استثنایی استان نیز درارتباط با برنامه های این هفته گفت: برنامه های هفته مبارزه با اعتیاد و آسیبهای اجتماعی در ۵ آموزشگاه استثنایی دوره متوسطه  یزد برگزار می شود.
 
پایدار با اشاره به اینکه معلولان به دلیل داشتن شرایط خاص بیشتر در معرض خطر هستند  افزود: والدین معلولان با شرکت درهمایشی دراین هفته با خطرات و آسیبهای مواد مخدر و شبکه های اجتماعی تهدید کننده دانش آموزان آشنا شدند.
 
در استان یزد ۲۵۱هزار دانش آموز در ۲هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..