معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار تأکید کرد:

استقرار و توسعه صنایع های تک در استان یزد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در بازدید اعضای کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از شرکت توربین های صنعتی غدیر یزد، بر استقرار و توسعه صنایع های تک و دانش بنیان در استان یزد ‌تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز«علی زینی وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، اعضای کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و جمعی از مسئولان استان از شرکت توربین‌های صنعتی غدیر یزد بازدید کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این نشست با اشاره به اینکه نقش این شرکت در حوزه انرژی، گاز و صنعت نفت بسیار مهم و برجسته است، گفت: صنعت تولید توربوکمپرسور در استان یزد به عنوان یکی از صنایع زیرساختی برای توسعه صنایع استان مفید است.
«علی زینی وند» ادامه داد: استان یزد در زمینه نیروی انسانی متخصص و دانش آموخته از پتانسیل خوبی برخوردار است و مدیریت ارشد استان در یک سال گذشته استقرار صنایع های‌تک و توسعه مناطق ویژه اقتصادی و علم و فناوری را در دستورکار قرار داده است.
‌وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی یکی از ظرفیت‌های مهم استان است و ما با تصویب طرح الحاق محدوده منفصله منطقه ویژه اقتصادی یزد به دنبال این هستیم که بخش اعظمی از مشکلات این شرکت که بسیاری از تجهیزات آن در یزد است با قرار گرفتن در منطقه ویژه اقتصادی رفع شود.
زینی وند خاطرنشان کرد: محصولات تولیدشده توسط این شرکت که به لحاظ کیفیت در کلاس بین المللی با کشورهای اروپایی رقابت می‌کند از صنایع استراتژیک کشور است و با حفظ شرکت هایی مانند شرکت توربین های صنعتی غدیر یزد به توسعه متوازن استان و رفع نیاز شغلی فارغ التحصیلان دانشگاهی یزد کمک شایسته ای می شود.
گفتنی است شرکت توربین‌های صنعتی غدیر یزد که از سال ۸۷ مشغول به فعالیت است به‌عنوان شرکت زیرمجموعه هلدینگ توربوکمپرسور نفت در مساحت ۴۰ هکتار و زیربنای تولیدی ۴۰ هزار مترمربع به تولید سازه‌ها و تجهیزات جانبی توربین و ساخت سازه‌های فلزی می‌پردازد و در اراضی کوه دخمه یزد مستقر است.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..