با حضور پروفسور پاپلی یزدی؛

نشست تخصصی ” آب و کتاب ” برگزار شد

در آستانه روزکتاب،کتابخوانی و کتابدار نشست تخصصی " آب و کتاب" با ارائه دیدگاه و معرفی آثاری توسط پروفسور «محمد حسین پاپلی یزدی» و با حضور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزنشست تخصصی آب و کتاب  با حضور پروفسور « محمد حسین پاپلی یزدی» محقق و نویسنده برجسته ایرانی، «محمد علی طالبی» معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و علاقه مندان  به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی جوادی یزد برگزار و آثاری فاخر در این حوزه معرفی و مورد بررسی قرار گرفت.

 
پروفسور «محمد حسین پاپلی یزدی» گفت:گذشتگان ما در رویارویی با طبیعت کویری خلاقیت به خرج داده و شهرهایی متمدن از جمله یزد را در اطراف کویر به وجود آوردند و نکته قابل توجه اینکه در تمدن ایرانی هیچ فعالیتی به صورت فردی انجام نشده و همواره مشارکت جمعی پیشگام بوده است.
پاپلی یزدی افزود:ما در شرایط امروز ذره ذره از تولید و تمدن عقب نشینی و نقش تولید در زندگی بشر کمرنگ شده است و برای جبران این اتفاق به فعالیت هایی مبتنی بر عقل و اندیشه نیازمندیم زیرا از این مسیر خلاقیت نیز بروز و ظهور پیدا می کند.
وی قنات را نمونه ای شگفت انگیز از خلاقیت،تعاون و هفکری دانست و بیان کرد:می توان با پیگیری های اداری و جذب مشارکت مردمی بخش کوچکی از بهای پرداختی قبوض آب را در مسیر نشر فرهنگ مطالعه و آگاهی بخشی نسبت به این موضوع جهت دهی کرد و یزد به پایلوت فرهنگ آب در کشور تبدیل شود.
در این برنامه که با گرامیداشت بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و  با عنوان « حال خوش خواندن » همراه بود از کوشش های پروفسور «محمد حسین پاپلی یزدی»  نیز تجلیل شد.
گفتنی است این برنامه با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان و شرکت آب منطقه ای یزد همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برنامه ریزی و مورد استقبال علاقه مندان قرار گرفت.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..