مدیرکل اوقاف یزد خبر داد؛

ثبت هر ۶ روز یک وقف جدید در یزد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به این‌که مردم یزد توجه خاصی به وقف دارند گفت: هر شش روز یک وقف جدید در یزد ثبت می‌شود .

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام والمسلمین«حسین زارع‌زاده» در نشست ائمه جماعات مساجد استان یزد با بیان این‌که در استان یزد بیش از نیمی از موقوفات مربوط به امام حسین(ع) است، اظهار کرد: اگر ظرفیت وقف در این استان شکوفا و سرمایه‌گذاری مناسب در موقوفات انجام شود قطعا می‌توان درآمد موقوفات یزد را به بیش از ۱۰ برابر افزایش داد .

 
وی با تاکید بر این‌که در گذشته برای کوچک‌ترین نیازهای جامعه وقف‌های متعددی انجام شده افزود: حتی در ارتباط با نظافت و حمام هم موقوفات متعددی در استان یزد انجام شده است .
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: الان در غرب از همین وقف ما برای رفع نیازهای خود در فضای اجتماع الگو گرفته‌اند و فعالیت‌های قابل توجهی در این عرصه انجام داده‌اند .
 
زارع‌زاده در ادامه یکی از نیازهای امروز جامعه را وقف برای حوزه‌های علمیه، علوم، فناوری، ازدواج، اشتغال و مواردی از این قبیل دانست و بیان‌ کرد: در ارتباط با موقوفات جدید باید مشاوره‌های لازم برای نیازسنجی در انتخاب نیت وقف انجام شود تا وقف‌های جدید برای رفع مشکلات موجود جامعه انجام شود.
 
وی تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر روند ثبت وقف در جامعه افزایش پیدا کرده و مردم به ویژه در استان یزد نسبت به این سنت حسنه توجه خوبی دارند .
 
زارع‌زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر به ازای هر شش روز یک وقف در استان یزد ثبت می‌شود و این موضوع نشان دهنده توجه مردم استان یزد به این موضوع است .
 
وی با اشاره به این‌که قدیمی‌ترین وقف‌های استان یزد مربوط به ۷۰۰ سال قبل است گفت: بزرگترین موقوفه استان یزد موقوفه ابوالقاسم رشتی است که الان وی ۲۰۰ سال است فوت کرده و در طول این ۲۰۰ سال نیات وقف وی انجام می‌شود و قطعا ثواب بسیاری برای وی داشته و دارد .
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..