ظرفیت تلفن ثابت فعال استان یزد ۵۴۱ هزار شماره است

مدیرکل پیشین مخابرات استان یزد گفت: در حال حاضر ظرفیت تلفن ثابت فعال استان یزد ۵۴۱ هزار شماره است.

به گزارش یزدی نیوز مهدی مقوم در دیدار مدیران ستادی مخابرات استان یزد با آیت‌الله ناصری یزدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: در حوزه تلفن ثابت ظرفیت استان یزد از ۲۸۷ هزار تلفن مشغول به‌کار به نزدیک ۵۴۱ هزار خط تلفن رسید.

 
وی با اشاره به اینکه این میزان نزدیک به دو برابر کل ظرفیت قبل است عنوان کرد: الان ظرفیت تلفن ثابت یزد حدود ۷۵۰ هزار شماره است و این ۵۴۱ هزار شماره در حال کار هستند.
 
مدیرکل پیشین مخابرات استان یزد ادامه داد: در حوزه تلفن همراه هم از حدود ۶۱ هزار خط به یک میلیون و ۳۲۰ هزار عدد رسیده که با افزایش ۲۲ برابری روبرو بوده است.
 
مقوم از ۱۸ برابر شدن ظرفیت بی‌تی‌اس یزد خبر داد و تصریح کرد: جاده‌ها و مسیرهای ریلی تحت پوشش شبکه‌های مخابراتی استان یزد در سال ۸۳ معادل ۶۵۰ کیلومتر بود که این میزان الان به دو هزار و ۸۰۰ کیلومتر رسیده که حدود چهار برابر شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: پورت‌های اینترنت پر سرعت تجاری ما از ۱۹۰ پورت به دو هزار و ۷۴۰ پورت رسیده که در این حوزه هم افزایش ۱۴ برابری را شاهد بودیم.
 
وی با اشاره به اینکه در سال ۸۳ پورت اینترنت خانگی ADSL اصلا در یزد نبود عنوان کرد: الان این ظرفیت حدود ۱۷۵ هزار شماره است که از مخابرات و شرکت‌های دیگر اینترنت دریافت می‌کنند.
 
مدیرکل پیشین مخابرات استان یزد میزان کل فیبر نوری انجام شده در استان یزد را ۷۰۵ کیلومتر در سال ۸۳ دانست و عنوان کرد: این خدمت امسال به سه هزار و ۲۸ کیلومتر رسیده است.
 
مقوم تصریح کرد: کانال‌های انتقال ما هم از یک میلیون به نزدیک ۲۵ میلیون کانال رسیده و یک پروژه‌ای امسال در دست اقدام داریم که ظرفیت انتقال را به ۲۰ برابر افزایش می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه پوشش موبایل روستاها از ۵۸ روستا به ۶۷۷ روستا رسیده و ۱۱ و نیم برابر شده ادامه داد: ارتباط دهی به روستاها هم در استان یزد از ۵۰۹ روستا در سال ۸۳ به بیش از ۷۰۰ روستا تا امسال رسید و الان مردم روستاها از این خدمات استفاده می‌کنند به ویژه اینکه در هیچ روستایی اینترنت نداشتیم و الان حدود ۳۴۰ روستا از این خدمت بهره‌مند هستند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..