صرفه‌جویی ۶۰ میلیاردی دادگستری یزد با اجرای طرح ابلاغ الکترونیک

معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان یزد از ابلاغ اوراق قضایی به صورت الکترونیک که با همت مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه صورت گرفت به عنوان بزرگترین اتفاق قرن در دستگاه قضایی یاد کرد و افزود: این موضوع همواره معضل اصلی قوه قضاییه در 60 سال اخیر بوده است.

به گزارش یزدی نیوز «حجت اسدی» در جلسه با مسئولان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در استان یزد، افزود: از ابتدای اجرای ابلاغ الکترونیک در استان یزد تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار ابلاغ به صورت الکترونیک صادر و ارسال شده است که اگر قرار بود این تعداد به روش سنتی و سبک و سیاق قبل ارسال می‌شد حداقل باید ۶۰ میلیارد ریال هزینه صورت می‌گرفت.

 
وی با یادآوری محاسن دیگر ابلاغ الکترونیک، اظهار کرد: به ازای هر ابلاغ الکترونیک، یک تردد با موتور سیکلت در شهر کم شده است و بیش از ۷۰ نفر نیروی استانی اعم از اداری و انتظامی در واحد ابلاغ آزاد و به واحدهای دیگر جهت انجام امور فرستاده شدند.
 
این مقام قضائی ابلاغ الکترونیک را دارای ۱۴ مزیت بسیار ارزنده ذکر و بیان کرد: سرعت، شفافیت، کاهش اطاله دادرسی و حفظ محرمانگی از مهمترین مزیت های ابلاغ الکترونیک محسوب می‌شود.
 
وی ضرورت ثبت‌نام همه آحاد جامعه در سامانه ثنا و داشتن کاربری ابلاغ الکترونیک را خواستار شد و گفت: همه مردم به هر حال بابت برخی از امور اجتناب ناپذیر همچون حصر وراثت و برخی از امور غیر قضایی همچون اختلافات حقوقی و بانکی مربوط به  اخذ وام نیازمند دریافت حساب کاربری ابلاغ الکترونیک خواهند شد که بهتر است هر چه سریعتر با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی نسبت به اخذ این کاربری اقدام کنند.
 
به گفته اسدی، تاکنون تعداد ۲۲۵ هزار و ۷۴۴نفر از مردم استان یزد در سامانه ثنا ثبت نام کرده‌اند و روزانه به این تعداد افزوده می‌شود.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..