مدیرکل فنی و حرفه‌ای یزد:

تغییر فرهنگ کار مهمترین عامل افزایش بیکاری در کشور است

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای بیش از 400 حرفه در یزد گفت:‌ تغییر فرهنگ کار مهمترین عامل افزایش بیکاری در کشور است.

به گزارش یزدی نیوز«عباس حیدری» در جریان دیدار با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به اهمیت و رابطه مستقیم مهارت‌آموزی و کارآفرینی اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای می‌تواند با شناخت دقیق از نیاز جامعه و فراهم‌سازی بستر مناسب در زمینه آموزش جوانان جویای کار نقشی مؤثر ایفا کند .

 
وی با بیان این‌که توجه به مناطق محروم ضرروی است، افزود: اداره کل فنی و حرفه‌ای باید شناخت دقیق از ظرفیت‌های موجود و کسب آگاهی از وضعیت این مناطق را برای کارگاه‌های مهارت محور مد نظر خود قرار دهد.
 
«علی آقاافضلی» مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان نیز مهم‌ترین دلیل افزایش آمار بیکاری در یزد را تغییر فرهنگ کار دانست گفت: متأسفانه در حال حاضر برخی از کلاس‌های آموزشی مهارت محور فنی و حرفه‌ای که در گذشته طرفداران بسیاری داشته اکنون با حضور افراد اندکی تشکیل می‌شود .
 
آقا‌افضلی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای بیش از ۴۰۰ حرفه در این مرکز تصریح کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان یزد قراردادهای متعددی با صنایع بزرگ دارد و بر اساس همین نیازها اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی کرده است .
 
وی در پایان از واگذاری کارگاه‌های بلااستفاده به بخش خصوصی خبر داد و گفت: در راستای افزایش مشارکت و بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی به علاقه‌مندانی که تمایل دارند در حوزه آموزش سرمایه‌گذاری کنند مجوز آموزش داده خواهد شد .
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..