مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری:

دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی در مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه های غیررسمی یزد ایجاد می شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از ایجاد دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی در مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه های غیررسمی یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«فخرالسادات خامسی‌هامانه» ضمن بیان این خبر که دفاتر تسهیلگری در سه منطقۀ یزد تأسیس می‌شود، گفت: سه محلۀ حسن آباد، اسکان و کشتارگاه در آینده‌ای نزدیک دارای دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی سکونتگاه‌های غیررسمی و نقاط حاشیه‌نشین می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی راهی برای مشارکت مردم در توسعه محلی و توانمندسازی محلات است، در خصوص اهداف راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری بیان کرد: در واقع هدف از راه‌اندازی این دفاتر تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مناطق حاشیه‌ای شهرها است و در نظر است در این دفاتر کارشناسان حوزه‌های عمران، معماری، روانشناسی، خانواده و دیگر کارشناسان مستقر شوند.
خامسی افزود: شناسایی و رصد مشکلات مردم مناطق حاشیه‌ای، شناخت وضعیت اجتماعی محلات شهر و آموزش همه‌جانبه در راستای توانمندسازی مردم محلی از دیگر اهداف راه‌اندازی این دفاتر است.
به گفتۀ وی استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، لرستان، آذربایجان شرقی و غربی، کرمانشاه، کردستان و خوزستان بر اساس رتبه‌بندی آسیب‌های اجتماعی مشمول اجرای طرح پایلوت دفاتر تسهیل‌گری بوده‌اند که با پیگیری‌ها، استان یزد نیز به این فهرست اضافه شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: اعتبار دفاتر تسهیل‌گری برای مدت یکسال از سوی سازمان امور اجتماعی کشور در نظر گرفته شده است و پس از چندسال، تلاش دفاتر باید در راستای خودکفایی و درآمدزایی از طریق مردم محلی باشد.
خامسی با تأکید بر اولویت حضور مردم محلی در مدیریت دفاتر تسهیل‌گری، خاطرنشان کرد: سازمان امور اجتماعی کشور و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد به عنوان دفتر متناظر این سازمان معتقد است توسعۀ محلی مگر با مشارکت و همراهی مردم محلی میسر نمی‌شود.
خبرنگار: مریم بهرامی
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..