گشایش نمایشگاه نونگاره‌های خط و نقش در میبد

نمایشگاه آثار نقاشی ‎ خط و نورنگاره ‎ های خط و نقش استاد «سید احمد علوی ابرقویی» در میبد گشایش یافت .

به گزارش یزدی نیوز آیین گشایش این نمایشگاه با حضور جمعی از مسئولین میبد و استقبال مردم و هنردوستان در فرهنگسرای شهرستان برگزار شد .

 
در این نمایشگاه ۸۰ تابلو از این هنرمند با موضوعات مختلف در قالب شکسته نستعلیق و نقاشی خط به نمایش گذاشته شده است .
 
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را برای حفظ و رونق هنر اصیل خط و خوشنویسی و ایجاد انگیزه در بین مردم به ویژه جوانان و نوجوانان که جایگاه مهمی در فرهنگ دارد، عنوان کرد.
 
این نمایشگاه تا دهم آبان ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۰ جهت بازدید عموم در فرهنگسرای میبد دایر است .
 
استاد «سید احمد علوی‌ابرقویی» متولد سال ۱۳۴۳ شهرستان ابرکوه در استان یزد است . وی هنر خوشنویسی را نزد اساتید امیر خانی، کابلی، حیدری، جواهر پور و دیرین فرا گرفته است .
 
از آثار برجسته این هنرمند نامی کشور می‌توان به کتاب رسم زیبا نوشتن و تحریر «بسم‌الله الرحمن الرحیم» در هفت هزار ترکیب گوناگون به خط شکسته اشاره کرد .
 
از استاد علوی‌ابرقویی، آثار نو و ابداعی با عنوان نونگاره‌های خط و نقش، کتابت اشعار شعرای بزرگ قدیم و معاصر، برپایی نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و جمعی در داخل و خارج از کشور به ثبت رسیده است .
 
وی عضویت در هیات ارزشیابی انجمن  خوشنویسان ایران، مدرس  انجمن خوشنویسان شیراز، مدرس مراکز علمی و هنری و دانشگاه‌ها، مسؤلیت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرستان‌ها، معاونت هنری اداره کل و مسؤل ادارات فرهنگی و مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و تأسیس چندین شعبه انجمن خوشنویسان ایران را در کارنامه دارد
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..