معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد:

قانون نظام مهندسی ساختمان نیاز به پیگیری و بازنگری دارد

معاون استاندار یزد با اشاره به اینکه در بررسی گزارش‌های ساخت‌وسازهای مجاز و غیرمجاز، عملکرد نظام مهندسی جای نقد دارد، گفت: قانون این سازمان نیاز به پیگیری و بازنگری دارد.

به گزارش یزدی نیوز محسن صادقیان در مراسم اعطای اعتبارنامه مهندسان نظام مهندسی ساختمان و آغاز به کار رسمی هشتمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان یزد با تاکید بر اهمیت اعتمادسازی مردمی، انسجام اعضای هیئت مدیره و کارکنان و اعضای سازمان را لازمه اصلاح برخوردها و شیوه‌های کاری این سازمان دانست و اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان نیازمند توجه ویژه به کیفیت عملکرد، سرعت عمل در روند خدمات رسانی و شفافیت در اجرای امور است و انتظارات مردم و مالکان جای بررسی و تامل دقیق دارد.

 
وی بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان نهاد توانمندی برای ارائه دیدگاه های فنی تخصصی دراستان است و تشکیل یک کمیته فنی برای بررسی تخلفات ساختمانی ذیل ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، متشکل از نمایندگان دستگاه‌های ذیربط پیشنهاد کرد.
 
صادقیان عنوان کرد: جریمه‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ باید پیشگیرانه، بازدارنده و دارای وحدت رویه باشد و هماهنگی خوبی بین این کمیسیون و سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری شکل بگیرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش‌های رسیده از ساخت‌ و سازهای مجاز و غیرمجاز استان یزد تصریح کرد: عملکرد مهندسان نظام مهندسی ساختمان در این ساخت و سازها جای تأمل و البته نقد دارد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به رواج پدیده «امضا فروشی» بین مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان عنوان کرد: این امر اعتماد مردم را سلب کرده است.
 
وی همچنین بر ضرروت بازنگری، پیگیری و اصلاح قوانین سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد و اظهار داشت: بروز پدیده هایی نظیر امضا فروشی، ناشی از نقص قانون نظام مهندسی است.
 
به گزارش مهر، در این مراسم اعضای اصلی و علی البدل هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در دوره هشتم اعتبار نامه های خود را دریافت داشتند و از اعضای هیئت مدیره سازمان در دوره هفتم تجلیل شد.
 
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با حدود ۶ هزار و ۵۰۰ عضو دارای هیئت مدیره ای متشکل از ۱۱ نفر از منتخبان مهندسان در هفت رشته ساختمان است که به مدت سه سال هدایت این سازمان را بر عهده دارند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..