ایجاد نخستین پیست دوچرخه‌سواری کوهستان استان یزد در بافق

شهردار بافق از افتتاح نخستین پیست دوچرخه‌سواری کوهستان استان یزد در این شهر و همچنین آغاز دو طرح دیگر از سوی شهرداری خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«سید علی نوروز زاده» از افتتاح نخستین پیست دوچرخه سواری کوهستان استان یزد همزمان با هفته تربیت بدنی در بافق خبرداد و افزود: عملیات اجرایی این طرح شامل طراحی و زیرسازی، روسازی مسیر، تامین سنگ جدول و روشنایی، نصب علائم ایمنی، ایستگاه‌های دوچرخه و استراحت، آبخوری و فضای سبز بود و خوشبختانه تا پایان هفته جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد . 

وی با بیان این که طرح مذکور با مساحت شش هزار مترمربع با بیش از پنج میلیارد ریال ایجاد و تکمیل شده است، تصریح کرد: دوچرخه‌سواری در میان فضاهای بکر با چشم‌اندازهای بسیار زیبا و سر سبز تفرجگاه آبشار بافق از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این پیست محسوب می‌شود . 
 
شهردار همچنین از رویکرد جدید شهرداری در طراحی و احداث مسیرهای مناسب برای استفاده از دوچرخه در حمل و نقل عمومی به منظور پاکیزگی هوا و ورزش در فضایی مفرح خبر داد و افزود: مسیر «پارک گام» بافق در راستای خدمات ورزش عمومی به همه مردم، برای اوقات فراغت خانواده‌ها و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، به طول پنج کیلومتر در محل پارک آبشار ایجاد و آماده بهره‌برداری است . 
 
وی طرح ملی موسوم به «پارک گام» را رویدادی ورزشی رایگان و خانواده محور عنوان کرد و گفت: این رویداد در فضای باز و در دامان طبیعت بدون محدودیت سنی، جنسیتی و توانایی جسمانی، با سهولت مورد دسترسی عموم قرار دارد . 
 
نوروززاده با اشاره به اجرای طرح ملی پارک گام به عنوان خدمت دیگر شهرداری بافق، تصریح کرد: این طرح با هدف ارتقای سطح تندرستی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در مردم ساخته شده است . 
 
شهردار بافق در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح بلوار باقرآباد به مساحت ۹۵۰۰ متر مربع، اظهار کرد: پس از تملک برخی از املاک واقع در مسیر این بلوار، عملیات خاکبرداری مسیر بلوار باقرآباد جهت اجرای بلوار شروع شد . 
 
وی عملیات اجرایی این طرح را شامل خرید، تملک و آزاد سازی املاک واقع در مسیر، خاکبرداری، زیرسازی، آسفالت، نصب سنگ جدول، ایجاد فضای سبز و تامین روشنایی عنوان کرد . 
 
نوروزاده با اشاره به مسیر ویژه این طرح بیان کرد: از جمله نکات طراحی شده در این بلوار توجه به مسیر آب رودخانه از طریق تعبیه کانال با عرض ۴ متر جهت انتقال روان آب‌ها به خارج از شهر است . 
 
شهردار بافق برآورد هزینه این طرح را ۶۳ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این طرح که تا پایان سال آینده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، یکی از مسیرهای مهم گردشکری شهرستان بافق محسوب شده و توزیع ترافیک مناسب خودروها را به دنبال خواهد داشت . 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..