معاون استاندار یزد:

ورود استاندارد توسعه کشور را متوازن و پایدار می‌سازد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد گفت: تقویت و حساسیت نسبت به نشان استاندارد در عرصه‌های مختلف، توسعه متوازن،امنیت روانی و دیپلماسی عمومی را تقویت می‌کند .

به گزارش یزدی نیوز«علی زینی وند» در مراسم بزرگداشت روز جهانی استاندارد با اشاره به این‌که استاندارد تمام جنبه‌های زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد اظهار کرد: در شرایط حاضر اگر فعالیت‌ها بر مدار تفکر و دانایی نباشد با مشکلات جبران ناپذیر روبه رو می‌شویم .

 
وی افزود:‌ ورود استاندارد به تمام بخش‌ها توسعه کشور را متوازن و پایدار می‌سازد و اگر کالایی در عصر اطلاعات با وجود رقابت بالا از استاندارد برخوردار باشد به جایگاه مورد قبول بین المللی می‌رسد .
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد گفت: اگر تولید کننده‌ای در سطح محلی، ملی یا بین المللی بتواند کالاهای خود را با ذائقه مردم هماهنگ کند،آن تولید و استاندارد پایدار خواهد بود و در هیچ شرایطی با مشکل مواجه نمی‌شود .
 
زینی‌وند تصریح کرد: بروز شایعات در کشور گاهی با سرعت اتفاق می‌افتد و این جریان در موضوع مواد غذایی امنیت جامعه را خدشه دار می‌سازد که استاندارد می‌تواند با ایجاد ذهنیتی مثبت و با توجه به جایگاه خود امنیت روانی جامعه را تقویت کند .
 
این مقام مسئول ادامه داد: ترویج فرهنگ استاندارد سازی محصولات، رفتارها و برنامه‌ها در تار پود بخش‌های مختلف کشور اعتمادسازی عمومی را تقویت می‌کند و توجه به این موضوع حائز اهمیت است .
 
وی خاطرنشان کرد: استاندارد بر دیپلماسی عمومی نیز اثرگذار است و به طور مثال اگر کالای کشوری از استاندارد و کیفیت بالا برخوردار باشد در ذهن جوامع ماندگار می‌شود و در زمان ارتباطات سیاسی نیز پذیرش مردمی موثر تر شکل می‌گیرد .
 
وی در پایان گفت: ضروریست سازمان استاندارد به سازمانی ناظر،چالاک و دقیق تبدیل شود و خوشبختانه در استان یزد در حوزه‌های نظارت و راهبردی استاندارد اقدامات خوبی انجام شده و انتظار می‌رود واحدهای نوپا نیز به سمت استاندارد و کیفی سازی عمومی کالاها حرکت کنند .
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..