بزرگداشت روز جهانی کنترل ترافیک هوایی در فرودگاه یزد

اهدا لوح و تقدیر از متخصصان مراقبت پرواز فروردگاه بین اللملی شهید صدوقی یزد از دیگر برنامه های این مراسم اعلام شد.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل فرودگاه های یزد در این مراسم با تبریک ۲۰ اکتبر روز جهانی کنترلرترافیک هوایی به همه ی همکاران، از نقش کنترلرهای ترافیک هوایی با عنوان نقشی بی بدیل در صنعت هوانوردی کشور یاد کرد.

عباس محمدی با اشاره به تلاش مستمر و شبانه روزی کارکنان مراقبت پرواز در زمینه ارائه خدمات هوانوردی به روزانه بیش از ده ها پرواز برفراز استان یزد افزود: هدایت سالانه ۸۰۰۰ هزار پرواز بر فراز استان آنهم در شرایط تحریم افتخاری برای کشور است که مرهون تلاش کلیه همکاران بویژه کارکنان خدوم و ایثار گر مراقبت پرواز یزد و مرکز کنترل فضای کشور می باشد.
وی گفت : حرفه مراقبت پرواز حرفه ای است که بطور دائم در حال بازرسی و ارزیابی است به همین دلیل رعایت نظم در این حرفه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
محمدی  با اشاره به مقررات سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری  ایکائو   در خصوص کنترل پروازها تاکید کرد: کارکنان مراقبت پرواز علاوه بر ملزم بودن به رعایت این مقررات، باید با خلبان هواپیماهای پروازی و عبوری نیز هماهنگ باشند به همین دلیل حرفه مراقبت پرواز دقت و نظم خاصی را می طلبد.
  مدیرکل فرودگاه های یزد با تاکید بر اینکه پروازهای این فرودگاه روبه افزایش است٬ نیاز به یک ساختمان تکنیکال بلاک و یک ساختمان اداری جدید و دیگر تجهیزات را ضروری دانست و در مورد ابنیه موجود گفت: این ابنیه در اواسط دهه ۴۰ و براساس استانداردهای آن زمان ساخته شده است و فاقد سازه فلزی و استحکام و کارآیی لازم است.
در پایان این مراسم با اهدا لوح وهدایایی از متخصصان مراقبت پرواز تقدیر شد.
۲۰ اکتبر هر سال روز جهانی کنترلر ترافیک هوایی نامگذاری شده است.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..