۲۵۱ هزار دانش‌آموز یزدی در بیش از ۱۰ هزار کلاس درس می‌خوانند

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه ۲۵۱ هزار دانش‌آموز یزدی در بیش از ۱۰ هزار کلاس درس می‌خوانند گفت: دیدگاه خانواده‌ها به آموزش فرزندانشان باید تغییر کند.

به گزارش یزدی نیوزعباسعلی دانافر با اشاره به اینکه بانوان از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار هستند که باید حتما به این ظرفیت‌ها توجه لازم صورت پذیرد اظهار داشت: آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در استان یزد همکاری و تعامل بسیار خوب و سازنده ای با یکدیگر داشته اند.

 
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۱ هزار دانش‌آموز در دو هزار مدرسه استان یزد تحصیل می‌کنند گفت: این مدارس بیش از ۱۰ هزار کلاس درس دارند و دانش‌آموزان با حضور در این کلاس‌ها، مباحث تحصیلی خود را دنبال می‌کنند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد به سند بنیادین اشاره کرد و افزود: مبنا و هدف اصلی این سند این است که باید یک تحول در نوع و نحوه فعالیت آموزش و پرورش در کشور ایجاد شود.
 
دانافر با بیان اینکه در حاضر حاضر خروجی آموزشی کشور با توجه به اینکه تنها به مباحث علمی توجه کرده و سایر عرصه ها از جمله تربیت دینی، فرهنگی و اجتماعی را آنطور که باید و شاید در نظر نداشته عنوان کرد: در این سند بر آموزش بر پایه ساحت های ششگانه که تمام این موارد را شامل می شود تاکید صورت گرفته است.
 
وی افزود: آموزش و پرورش باید از یک نهاد آموزشی که دانش آموزان را تنها یک متخصص علمی تربیت می‌کند تغییر کند و در زمینه ساحت دینی و اعتقادی، اجتماعی، زیستی، سیاسی، عاطفی مورد توجه قرار دهد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر اینکه نگرش خانواده‌ها به پیشرفت دانش‌آموزان نباید صرفا بحث علمی باشد گفت:  این موضوع  دغدغه اصلی آموزش و پرورش در کشور است.
 
دانافر با بیان اینکه پایه این موضوع دانشگاه فرهنگیان است گفت: اگر معلم  دینی و فرهنگی و اجتماعی نداشته باشیم چگونه می‌توانیم دانش‌آموزان را در این عرصه‌ها تربیت کنیم و فردی عالم و مومن از مدارس خارج شود.
 
وی با بیان برخی از  اقدامات و همکاری‌های متقابل حوزه‌های علمیه خواهران و آموزش و پرورش استان یزد گفت: در بخش‌ها و مباحثی که حوزه می‌تواند در مدارس حضور داشته باشد و مباحث  دینی و فرهنگی را برای مردم بیان کنند از این حضور استفبال ‌کنیم.
 
احمد پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای استان یزد هم در این نشست با تاکید بر ضرورت  افزایش سطح سواد رسانه‌ای جامعه تاکید کرد:  در این دوره کسی که سواد رسانه‌ای نداشته باشد به عنوان بی‌سواد تلقی می‌شود و حتما باید در این زمینه تلاش بسیاری صورت گیرد.

بخش نظردهی بسته شده است..