فعالیت‌های فرهنگی نسبت به تهاجم فرهنگی کشور وضعیت انفعالی دارند

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی نسبت به تهاجم فرهنگی کشور وضعیت انفعالی دارند گفت: کارکردهای مساجد به درستی مورد استفاده قرار نگرفته است.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار داشت: طلاب چه در حوزه‌های علمیه خواهران و چه در حوزه‌های برادران باید به گونه‌ای تحصیل و مطالعه داشته باشند که بتوانند پاسخگوی نیاز جوانان و رفع شبهاتی که دشمنان در جامعه پخش می‌کنند باشند.

 
وی با اشاره به اینکه استکبار صدها شبکه ماهواره‌ای، وب‌سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی فارسی برای تخریب ارزش‌های ایرانی اسلامی ملت ما را به کار گرفته خاطرنشان کرد: در این میزان از هجمه دشمنان لازم است که توجه ویژه و خاصی صورت پذیرد.
 
امام جمعه یزد با انتقاد از اینکه در فعالیت‌های فرهنگی در برابر اقدامات دشمن حالت انفعالی به خود گرفته‌ایم خاطرنشان کرد: باید از این حالت که تنها به شبهات ایجاد شده پاسخ دهیم خارج شده و به تبیین و ترویج بیشتر ارزش‌های دینی در جامعه بپردازیم.
 
ناصری یزدی بیان کرد: در بحث آموزش هم به جای اینکه به مباحث فرهنگی، دینی و اجتماعی دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای صورت گیرد تنها به پیشرفت علمی دانش‌آموزان توجه می‌کنیم و بهترین فرصت برای تبلیغ ارزش‌های دینی در بین فرزندانمان را از دست می‌دهیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه این رویکرد آموزشی یک رویکرد تحمیلی از سوی انگلیسی‌ها به ایران است گفت: باید تحولی در حوزه آموزش کشور ایجاد شود و بتوانیم جلوی این انفعال در فعالیت‌های فرهنگی و دینی را بگیریم.
 
وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی مدارس امین یکی از اقدامات خوب برای ترویج مباحث دینی در بین دانش‌آموزان بوده خاطرنشان کرد: باید زمینه حمایت از این فعالیت‌ها و همچنین گسترش آن در جامعه فراهم شود.
 
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه کارکردهای مساجد در جامعه الان مرود استفاده قرار نمی‌گیرد افزود: با توجه به اینکه الان تقریبا تمام مساجد کانون‌های فرهنگی و هنری دارند باید از ظرفیت این کانون‌ها برای حضور بانوان طلبه در مسجد و پاسخگویی به مسائل شرعی و ترویج ارزش‌های دینی در جامعه استفاده شود.
 
ناصری یزدی ادامه داد: این فعالیت‌ها باید در طول روز و در ساعات صبح و عصر انجام شود تا فرصت‌های روز مساجد و حسینیه‌ها هم مورد استفاده قرار گیرد و بانوان محلات هم بتوانند به این افراد مراجعه کنند و مسائل شرعی خود را بیان کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم
 

بخش نظردهی بسته شده است..