تضاد در هویت برند چالش جدی توسعه صنایع است

یک کارشناس برندینگ سازمان مدیریت صنعتی یزد با اشاره به ضرورت بررسی بایدها و نبایدهای برند در صنایع و اصناف استان، گفت: تضاد در هویت یکی از جدی‌ترین معضلات در برندهای صنعتی استان است.

به گزارش یزدی نیوز«داود احمدی» با اشاره به این‌که برند یک انسان انگاره است اظهار کرد: ما در فرآیند برند یک انسان خلق می‌کنیم که با مخاطب ما ارتباط برقرار کند و زمینه‌ای فراهم شود که انسان بتواند با این خلق جدید ارتباط کاملا موثری داشته باشد .

 
وی افزود: همانطوری که فرآیند رانندگی در فعالیت‌های روزمره انسان به صورت ناخودآگاه انجام می‌شود، ارتباط انسان با برند هم یک ارتباط کاملا ناخودآگاه است و آنطور که در ذهن افراد ثبت شده با برند ارتباط به وجود می‌آید .
 
این کارشناس حوزه برندینگ سازمان مدیریت صنعتی استان یزد نخستین مرحله در فرآیند برندسازی را ایجاد هویت به وسیله هویت‌سازی یا تزریق برند دانست و گفت: این‌که افراد بخش جذاب و متمایز شخصیت انسانی خود را در برندشان تزریق کنند یک فرآیند کاملا عادی است و به همین دلیل عمدتا برندها به مدیرانشان شباهت‌هایی دارند .
 
احمدی با طرح این سوال که طراحانی که اقدام به طراحی یک لوگو بدون هویت می‌کنند دنبال چه موضوعی هستند خاطرنشان کرد: دومین موضوع در بحث برند بحث قابل تصور ساختن هویت از جمله هویت بصری، هویت گفتاری و هویت شنیداری است .
 
این مدرس برندسازی استان یزد تاکید کرد: در ارتباط با هویت بصری هم باید به مسائلی از جمله لوگو، رنگ سازمانی، تایپوگرافی، تم تبلیغات محیطی، گرافیک سایت، دکوراسیون و موارد مختلف دیگر توجه صورت گیرد .
 
وی یکی از مشکلاتی که در حوزه برند دیده می‌شود را وجود تضاد در هویت برند دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که مردم یک برند را با یک هویت می‌شناسند باید این هویت حفظ شود نه این‌که در طول فرآیند کار اقدام به ایجاد تغییرهای متعدد در فرآیند برند انجام شود.
 
احمدی در پایان تکمیل هویت، ایجاد یکپارچگی بین هویت‌ها و انتقال آن به ذهن مخاطب یا مشتری را از دیگر موارد این بخش دانست و گفت: برند باید به گونه‌ای باشد که پس از بیان تداعی کننده یک ویژگی مثبت در ذهن مخاطب باشد 
 
 
منبع:ایسنا یزد
 
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..