نبود پزشک متخصص مهمترین چالش زارچ

رییس مرکز جامع خدمات سلامت زارچ با تاکید بر لزوم برخورداری روستائیان از پزشک متخصص، گفت: نبود پزشک متخصص مهمترین چالش بخش زارچ است

به گزارش یزدی نیوزدکتر«احمددایا»

با اشاره به لزوم ارائه خدمات بهداشتی به روستائیان، اظهار کرد: افراد ساکن در مناطق محروم روستایی به دلیل برخوردار نبودن از امکانات رفاهی مناسب بیشتر از شهرنشینان در معرض بیماری‌ها و میکروب‌ها قرار می‌گیرند .

 
وی با بیان این‌که ضروری است مسئولین برای رفع مشکلات روستائیان در حوزه بهداشت و سلامت اقدامات لازم را انجام دهند، افزود: بخش زارچ با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر دارای یک مرکز خدمات بهداشتی درمانی، یک پایگاه بهداشتی واقع در روستای سرچشمه و یک خانه بهداشت روستایی در اله‌آباد است که خدمات بهداشتی و درمانی را به ساکنین ارائه می‌دهد .
 
رییس مرکز جامع خدمات سلامت زارچ با اشاره به این‌که در آینده‌ای نزدیک خانه بهداشت روستای محمدآباد افتتاح می‌شود، گفت: در مجموع بخش فعال مرکز جامع سلامت زارچ که به صورت شبانه فعالیت می‌کند دارای پنج پزشک مقیم است .
 
دایا در ادامه با بیان این‌که ۳۰ پرسنل روزانه خدمات بهداشتی و درمانی را به جمعیت بخش زارچ ارائه می‌دهند، خاطرنشان کرد: این بخش با کمبود نیروی متخصص برای خدمت رسانی به بیماران مواجه است .
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..