برگزاری دومین مرحله فناوری سلامت در یزد

دبیر اجرایی اولین رویداد فناوری سلامت یزد با بیان این‌که سلامت مردم جامعه در گرو دریافت به موقع خدمات بهداشتی است، گفت: دومین مرحله رویداد فناوری سلامت یزد دوم تا چهارم آبان ماه در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«مسعود کلامی» در حاشیه برگزاری اولین رویداد فناوری سلامت استان، اظهار کرد: هدف از این رویداد رفع مشکلات حوزه سلامت، همراه با کارآفرینی است .

 
وی به اهمیت حفظ سلامت به عنوان نیاز حقیقی جامعه انسانی اشاره کرد و افزود: بخشی از این نیازها توسط کادر درمانی تامین می‌شود که به ابزارها، تجهیزات و دارو نیاز دارد .
 
دبیر اجرایی اولین رویداد فناوری سلامت یزد، با بیان این‌که در دهه‌های اخیر شاهد پیشرفت چشمگیر دانشمندان در زمینه علوم پزشکی هستیم، گفت: این پیشرفت به گونه‌ای است که هر روزه اخبار جدیدی در مورد رونمایی از داروهای نوین، ابزارهای دقیق پزشکی و روش‌های نوین معالجه منتشر می‌شود.
 
کلامی در ادامه با اشاره به این‌که اخیرا اقتصاد سلامت توجه علمای اقتصادی، بهداشتی و سیاست گذاران را به خود جلب کرده، تصریح کرد: سطح تقاضای خدمات بهداشتی کشور بیشتر از عرضه آن است .
 
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: واردات دارو و تجهیزات پزشکی از جمله مواردی است که سلامت جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باید با ایجاد اشتغال، بخشی از کالاهای وارداتی را در داخل کشور تولید کنیم .
 
دبیر اجرایی اولین رویداد فناوری سلامت یزد معرفی ایده پردازان با سرمایه گذارانی که تمایل دارند در زمینه پیش برد علمی نوین، فعالیت کنند را یکی دیگر از اهداف برگزاری رویداد فناوری سلامت در استان دانست و بیان کرد‌: این رویداد سومین رویداد تخصصی حوزه سلامت است که در کشور برگزار می‌شود.
 
وی زمان برگزاری مرحله دوم این رویداد را دوم تا چهارم آبان ماه اعلام کرد و افزود: این رویداد دو روزه شامل شش پنل تخصصی با عنوان «ژنتیک و ناباروری»،«غذا و دارو»، «گردشگری سلامت»، «سرمایه گذاری صنعت»، «آی تی سلامت» و «تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی» برگزار می‌شود .
 
دبیر اجرایی رویداد فناوری سلامت در پایان با بیان این‌که هدف از تفکیک پنل‌ها شناسایی مشکلات موجود در بخش‌های علوم پزشکی است، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران، دانشجویان علوم پزشکی و سایر صنایع مرتبط با حوزه علوم پزشکی می‌توانند در این رویداد شرکت و با مطرح کردن نقاط ضعف و مشکلات موجود در حوزه برای رفع آن تلاش کنند .
 
 
منبع:ایسنا یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..