برخورد نامناسب با ارباب رجوع آفتی است که در برخی موارد دیده می‌شود

بازرس کل استان یزد با بیان اینکه برخورد نامناسب با ارباب رجوع یکی از آفات اداری است که بعضا در جامعه دیده می‌شود گفت: عدم برخورد جدی با مفسدان اقتصادی خلاف سیره امام علی(ع) عمل کردن است.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام و المسلمین اکبر طالبی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه طبق روایات مسئولیت داشتن در رفع مشکلات مردم یک نعمت است که خداوند برای زمانی به انسان می‌دهد اظهارداشت: شکر این نعمت و موفقیت در آزمونی که خداوند انسان را در آن قرار داده به وسیله تلاش بیشتر برای رفع مشکلات مردم باشد.

 
وی خاطرنشان کرد: هرچقدر این خدمت‌گذاری دقیق‌تر، بی‌منت‌تر و با نیت خالص‌تر انجام بگیرد در واقع شکر این نعمت برآورده شده است و زمانی که مردم به مدیریت مراجعه می‌کنند و خواسته‌ای دارند حتی اگر خواسته به ناحق باشد به هیچ عنوان مدیر و مسئول حق پرخواش و تندگویی به مردم ندارد و اگر درخواست آنها به حق است باید تمام تلاش برای تحقق آن انجام شود.
 
بازرس کل استان یزد با اشاره به اینکه برخورد نادرست با ارباب رجوع اعتماد مردم به نظام را خدشه‌دار می‌کند خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌هایی که الان در برخی نقاط دیده می‌شود این است که برخی مسئولان و کارمندان با مردم برخورد نامناسب و نادرست دارند.
 
طالبی بیان کرد: اگر کسی برخورد خوب با مردم نداشته باشند این نعمت تبدیل به بلا می‌شود و حتما این بلا دامن‌گیر مدیر، مسئول و یا کارمندی می‌شود که نسبت به ارباب رجوع احترام و رفتار خوبی نداشته است.
 
وی با اشاره به اینکه برطبق فرمایش امام علی(ع) با هر کسی به بیت‌المال برای موارد شخصی خیانت کند و به بیت‌المال دست درازی شود باید برخورد بسیار جدی صورت گیرد تصریح کرد: اینکه خیانت یک مدیر ثابت شود و بعد در محاکم به عناون رافت اسلامی به مدیر تخفیف داده شود خلاف صحبت و فرمایش حضرت امام علی(ع) عمل کردن است.
 
بازرس کل استان یزد تصریح کرد: زمانی که فردی تخلف کرد باید با وی برخورد جدی صورت گیرد و به هیچ عنوان نباید به واسطه مسائلی از جمله سوابق کاری قبلی و رافت اسلامی و این چنین مواردی از مجازات وی چشم‌پوشی کرد.
 
طالبی عنوان کرد: طبق فرمایش امام علی(ع) اگر فردی را در پستی گذاشتیم و در آن خیانت کرد نباید وی را در پست دیگر بالاتر یا مساوی آن وی را قرار دهیم و باید با این فرد برخورد جدی صورت گیرد و مهربدنامی هم به وی زد تا برای دیگران عبرت شود.
 
وی بیان کرد: در گذشته اگر فردی تخلفی می‌کرد چنین برداشت می‌شد که قحط‌الرجال است و باید از علم و توانمندی این فرد همچنان استفاده شود و به همین دلیل با او برخورد نمی‌شد که همین موضوع هم خلاف فرمایش امام علی(ع) است.
 
بازرس کل استان یزد بیان کرد: اگر مدیری تخلف کرد و جرم وی در محاکم قضائی به اثبات رسید چرا برخی از مدیران اصرار دارند که در جایی دیگر از وی استفاده شود، درست است که آبروی مومن از آبروی کعبه بالاتر است اما کسی که به اموال عمومی دست درازی می‌کند خودش آبرویش را خدشه‌دار کرده است.
 
طالبی ادامه داد: خواهش و تقاضای ما از دولت و کارگزاران دولتی این است که عدالت اجتماعی را به معنای واقی که برچیدن فساد از جامعه است را در اختیار مردم قرار دهند و اطلاعات، قوانین و مقررات را به صورت شفاف در اختیار مردم قرار دهند و همانطوری که یک آقازاده می‌تواند رانت اطلاعاتی داشته باشد، به همان مقدار یک جوان سیستانی هم باید داشته باشد که این موضوع به واسطه تحقق واقعی دولت الکترونیک امکان‌پذیر است.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..