با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد؛

برگزیدگان جشنواره بین المللی قصه گویی معرفی شدند

مراسم تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در یزد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزمراسم اختتامیه مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در یزد و معرفی برگزیدگان این جشنواره با حضور "محمدعلی طالبی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، "فخرالسادات خامسی هامانه" مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی ‌و "فاطمه دانش یزدی" مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری،‌ "عباس حیدری" سرپرست فرمانداری یزد و جمعی از مسئولان و مدیران استان در مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ‌استان برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در این مراسم با بیان اینکه اولین قصه‌گوی عالم هستی خدای متعال است، گفت: در قر‌آن کریم به عنوان آخرین کتاب آسمانی و مهمترین کتاب دینی ما مسلمانان اولین قصه ها را از زبان پروردگار متعال می شنویم و خداوند در قالب داستان سخن حق خود را به بشریت عرضه می کند.
"فخرالسادات خامسی هامانه" قصه گویان را اندیشمندان موثر در انتقال باورها و هنجارهای ‌دینی، فرهنگی و اجتماعی به نسل‌های آینده دانست و ادامه داد: فرهنگ غنی ایران اسلامی سرشار از داستانها و قصه های عبرت آموز است.
‌وی افزود: قصه در واقع فطرت پرسشگر کودکان و نوجوانان را پاسخ می دهد و از قدیم در جهان و در بین همه سنین جایگاه خاصی داشته است.
خامسی هاما‌نه همچنین به جایگاه قصه و قصه گویی در فرهنگ و گویش یزدی اشاره و خاطرنشان کرد: قصه جایگاه بسیار خاصی در حوزه تعلیم و تربیت دارد و همان نقشی را در پرورش روح کودک و نوجوان ایفا می‌کند که ورزش در پرورش جسم برعهده دارد.
گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از برگزیدگان مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی یزد تجلیل شد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..