استاندار یزد:

اجتماع اربعین نماد دفاع از آزادی و آزادگی و صحنه اخلاق،‌ صلابت و مهرورزی است

استاندار یزد در نشست ساماندهی مشارکت های خیرین ستاد اربعین حسینی استان، راهپیمایی عظیم اربعین را نماد دفاع از آزادی و آزادگی و صحنه اخلاق‌، ‌قدرت، ‌صلابت و مهرورزی مسلمانان دانست.

به گزارش یزدی نیوز نشست ساماندهی مشارکت های خیرین ‌ستاد اربعین حسینی استان به ریاست "محمود زمانی قمی" استاندار یزد، ‌و با حضور "محمدعلی طالبی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، "جعفر نخستین" مدیرکل حوزه استاندار، "محمدصادق طهماسبی" مدیرکل پدافند غیرعامل و دبیر ستاد اربعین ‌حسینی استان و نمایندگانی از بخش خصوصی در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست با اشاره به اینکه رویارویی و مقابله با ظلم ظالمان همواره وجود داشته و دارد، گفت: حضرت سیدالشهدا علیه السلام اقیانوس بسیار بزرگی است که تمام مشکلات را می توان با توسل به ‌آن حضرت حل کرد.
"محمود زمانی قمی" با بیان اینکه در تشکیلات حضرت امام حسین علیه السلام همه از پیر و جوان، زن و مرد و بخش دولتی و خصوصی، فعال هستند، ادامه داد: پیاده روی اربعین بزرگ ترین اجتماعی است که با ‌ایمان، ‌اراده قلبی، عشق و علاقه مردم رقم می‌خورد و نماد دفاع از آزادی و آزادگی و صحنه زیبا و ارزشمند اخلاق، مهرورزی، ‌صلابت و قدرت مسلمانان از سراسر جهان است.
‌زمانی قمی افزود:‌ اجتماع اربعین حسینی به لحاظ کمیت و تعداد نیز بسیار بی نظیر است؛ این اجتماع بزرگ یک کارگاه آموزشی برای چگونه زیستن می باشد و پیام انسان دوستی و محبت به جوامع بشری می دهد که به محور تجمع و اتحاد ملت های مسلمان تبدیل شده است.
رئیس ستاد اربعین حسینی استان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: لازم است استان یزد که حسینیه ایران است در حوزه ارائه خدمات و تسهیلات به زائران حسینی پیشقدم و نمونه باشد و هرچند گزارش فعالیتهای سال قبل نشانگر اقدامات خوبی در این رابطه است اما ضروری است تلاش کنیم امکانات و فعالیت ها برای تسهیل ارائه خدمات به زائران از سوی استان در مراسم اربعین تقویت شود.
 
 
عملکرد بسیار خوب کمیته های ستاد اربعین حسینی استان در رابطه با برنامه های اربعین
 
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این ‌نشست با بیان اینکه ستاد اربعین حسینی استان از چند ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده و در کمیته های مختلف اقدامات مناسبی برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی انجام و ساماندهی شده است، ‌گفت: خوشبختانه کمیته های مختلف ستاد عملکرد بسیار خوبی در رابطه با برنامه های امسال داشته اند.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: براساس دستورالعمل و شرح وظایفی که ستاد مرکزی اربعین حسینی برعهده استان گذاشته، استان یزد مسئولیت ها‌یی را در مرز ایران و عراق و شهرهای کربلا، نجف و سامرا بر عهده گرفته است.
جانشین ستاد اربعین حسینی استان خاطرنشان کرد: بر این اساس ستاد بازسازی عتبات عالیات به عنوان محور جذب و جلب مشارکت خیرین فعالیت‌های خود را انجام داده و تعداد زیادی از موکب ها را ساماندهی کرده است و خوشبختانه در سالهای گذشته نیز همراهی خوبی را از سوی بخش خصوصی و شرکت های بزرگ در حمایت از برنامه های اربعین شاهد بوده و هستیم.
 
 
برگزاری دوره های آموزشی برای زائران اربعین حسینی
 
 
دبیر ستاد اربعین حسینی استان و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد نیز در این نشست گفت: راهپیمایی اربعین به عنوان بزرگ ترین اجتماع بشری و میراث معنوی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(‌ع) شناخته می شود.
"محمدصادق طهماسبی" با بیان اینکه در ‌دو ماه گذشته اقدامات بسیار خوبی از سوی کمیته های مختلف ستاد اربعین حسینی استان انجام شده است یکی از این فعالیت ها را برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی و تبیین مسائل امنیتی مربوط به راهپیمایی اربعین حسینی عنوان کرد.
طهماسبی در پایان سخنان خود با بیان اینکه مجموعه وزارت کشور نیز از فعالیت‌های ستاد اربعین حسینی استان رضایت دارد، اظهار امیدواری کرد: با تقویت نقاط قوت و برطرف نمودن ضعف‌های سال‌های گذشته و تسهیل ارائه خدمات به زائران حسینی، ‌بتوانیم گام موثری در برگزاری شکوهمند راهپیمایی اربعین حسینی برداریم.
گفتنی است در پایان این نشست جعفری خرمی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان و کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین نیز گزارشی از اقدامات انجام شده ستاد در سال جاری در راستای ساماندهی مشارکت های خیرین اربعین حسینی ارائه داد.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..