در دیدار استاندار یزد و سفیر بریتانیا مطرح شد:

تقویت روابط تجاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی در قالب برجام

در دیدار سفیر بریتانیا با استاندار یزد زمینه های فعالیت مشترک بین دو کشور با توجه به ظرفیت های استان یزد تشریح و بر تقویت روابط تجاری در قالب برجام به ویژه توسعه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی تاکید شد.

به گزارش یزدی نیوز« راب مک ایر( Rob Macaire) » سفیر بریتانیا به اتفاق هیئت همراه با «محمود زمانی قمی» استاندار یزد دیدار و زمینه های توسعه همکاری های اقتصادی انگلیس و یزد  مورد تبادل نظر قرار گرفت.

استاندار یزد گفت:تاریخ روابط دو کشور با فراز و فرودهای مختلفی روبه رو بوده است اما دقت در روند گذشته و تصمیم گیری منطقی نسبت به آینده می تواند این روابط را معنا دار و با خروجی مناسبی همراه سازد.
« محمود زمانی قمی » افزود:  پس از تصویب برجام قراردادهای امیدوارکننده ای فی مابین ایران و انگلیس تحقق یافت اما متاسفانه در حال حاضر بر خلاف حقوق بین المللی خروج یک جانبه آمریکا از برجام را شاهد هستیم.
زمانی قمی خاطرنشان کرد:امیدواریم این دستاوردها تحت تاثیر رفتار غیر منطقی آمریکا قرار نگیرد و کشورهای مختلف رفتار مناسبی نسبت به این بد عهدی نشان دهند و اقدامات اثرگذار هرچه زودتر به ثمر نشیند.
وی ضمن بیان ظرفیت و توانمندی های استان یزد اظهار داشت:رویکرد ایران در حوزه اقتصادی توجه به استعدادهای داخلی و مزیت های ملی است اما توسعه ارتباط با سایر کشورها و انجام فعالیت های مشترک نیز همواره دنبال می شود.
استاندار یزد بیان کرد:تاریخ و تمدن غنی ثبت شده در یونسکو،ارزش های فرهنگی،نیروی انسانی متخصص،تنوع معدنی،توانمندی در زمینه درمان و سلامت ، فعالیت های صنعتی و گردشگری از شاخصه های استان یزد است و به عنوان نمونه ای ارزشمند از جامعه مدنی پذیرای سرمایه گذاران خارجی در زمینه های مختلف به ویژه شرکت های کوچک و متوسط می باشد.
 
 
تعهد دولت انگلیس به برجام و حمایت از روابط اقتصادی ایران و اروپا
 
 
سفیر بریتانیا در ایران گفت: همزمان با سفر به یزد و در مذاکراتی که تا کنون صورت گرفته است زمینه های مفیدی برای همکاری در موضوعات گردشگری،تجاری،علمی و دانشگاهی مطرح و نسبت به برنامه های دو طرف هم اندیشی شد.
راب مک ایر( Rob Macaire) افزود:دولت انگلیس نسبت به برجام و روابط تجاری ایران و اروپا  متعهد است و  تمرکز دو طرف بر شناسایی فرصت های مناسب همکاری و انجام فعالیت های مشترک قرار دارد.
وی بیان کرد:جذابیت و علاقه زیادی در بخش خصوصی بریتانیا نسبت به ایران و یزد وجود دارد و برای بهبود روابط و برقراری ارتباط نزدیک تر تلاش می کنیم.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..