دستاورد جدیدی از مرکز ناباروری یزد برای نخستین بار در خاورمیانه

معاون آموزشی پژوهشکده تولید مثل یزد گفت: پژوهشگران مرکز ناباروری یزد موفق به تولد نوزادی با بهره گیری از دو روش ام سُم و تایم لپس شدند .

به گزارش یزدی نیوز«محمدعلی خلیلی» گفت: در روش ام سُم، بهترین اسپرم با بزرگ نمایی بیش از شش هزار را جنین شناس انتخاب و به تخمک همسر تزریق می‌کند .

 
معاون آموزشی پژوهشکده تولید مثل یزد افزود: این روش نقشی در تعیین جنسیت ندارند و ۴۰ درصد زوجین با این روش می‌توانند طعم شیرین پدری و مادری را تجربه کنند .
 
دکتر«مسعود میرزایی» معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یزد هم گفت: در این دو روش با میکر دیجیتالی ویژه، هر ۱۰ دقیقه از جنین عکس گرفته می‌شود و با مطالعه سه یا پنج روز اول تکامل جنین، می‌توان رشد یا دیگر شرایط غیرطبیعی را تشخیص داد .
 
وی ادامه داد: در مرحله بعد در روش تایم لپس، به منظور بررسی پارامترهای مورفولوژیک و مورفوکینتیک، از مراحل تکثیر و تکامل جنین‌های تازه لقاح یافته به روش آی وی اف یا میکرواینجکشن، تخمک داخل دستگاه انکوباتور  قرار داده می‌شود و بهترین و با کیفیت ترین جنین‌ها، برای انتقال به رحم مادر انتخاب می‌شود .
 
این مقام مسئول تصریح کرد: افرادی با فاکتور مردانه برای کار این پژوهشی انتخاب شدند که اولین بار در خاورمیانه در مرکز درمانی ناباروری یزد به تحقق پیوست .
 
گفتنی است؛ اولین بار در دی ماه سال ۶۹  نخستین نوزاد حاصل از تکنیک ای وی اف کشور در مرکز درمانی ناباروری یزد متولد شد 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..