بازخوانی «نامه‌های کارستِن» در حوزه هنری یزد

مستند «نامه‌های کارستِن» که به بررسی اشغال ایران توسط متفقین می‌پردازد، 17 مهرماه در حوزه هنری یزد اکران و تحلیل می‌شود .

به گزارش یزدی نیوز«علیرضا غفاریان» گفت: پنجاه و نهمین برنامه باشگاه فیلم حوزه هنری استان به مستند «نامه‌های کارستِن» به کارگردانی عطا پناهی اختصاص دارد .

 
وی افزود: در این نشست با حضور احسان عابدی‌ـ‌منتقد و تحلیلگر فیلم‌ـ و سیدمسعود آستانداری ـ‌مستندسازـ این فیلم تحلیل و بررسی می‌شود .
 
مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری یزد ضمن قدردانی از حضور پرشور و فعال هنرمندان و اهالی سینما در این سلسله نشست‌ها، اظهار داشت: از این پس علاوه بر فیلم‌های سینمایی، مستند‌های برگزیده ایران، انیمیشن و آثار بلند فیلمسازان یزدی نیز در این باشگاه، اکران و تحلیل خواهد شد .
 
«نامه‌های کارستِن»؛ درباره یک خلبان آلمانی است که همزمان با جنگ جهانی دوم وارد ایران می‌شود و در زمان فعالیتش در کشور ما برای همسرش لیانا در برلین نامه می‌نویسد.
 
این مستند نمایشی با چاشنی درام، مخاطب به ویژه جوانان را با تاریخ اشغال ایران توسط متفقین در جنگ جهانی دوم و شرایط اجتماعی اقتصادی ایران در سال ۱۳۲۰ آشنا می‌کند .
 
در این فیلم از تصاویر آرشیوی بکر و کمتر دیده ‌شده‌ استفاده و صحنه‌هایی از آن دوران با بازی فرشته ارسطویی، محمد سلطانی، علیرضا اخوان، سپهر صادقی و پرنیان پزشک‌پور بازسازی‌ شده است .
 
«نامه‌های کارستِن» به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر در خانه مستند انقلاب اسلامی تولیدشده و از دیگر عوامل آن می‌توان به فیلم‌بردار: مهدی آزادی، تدوینگر: حمید علیداد، صداگذار: علی عدالت‌دوست و طراح صحنه و لباس: آبتین برقی اشاره کرد .
 
این مستند جذاب  17 مهرماه ساعت ۱۸در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی به روی پرده می‌رود .
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..