توسعه همکاری های فناور محور در کشور رقابت پذیری خارجی را تقویت می کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با تاکید بر رونق شرکت های دانش بنیان مبتنی بر تولید ثروت و شغل بیان کرد: توسعه همکاری های فناور محور در مناطق مختلف کشور رقابت پذیری خارجی را تقویت می کند

به گزارش یزدی نیوز، شورای هماهنگی فناوری و نوآوری استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد تشکیل جلسه داد و به صورت ویدئو کنفراس در زمینه برگزاری نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی( رینوتکس ) با مسئولان این حوزه در آذربایجان شرقی بحث و تبادل نظر شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد گفت:گسترش کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان اتفاق ارزشمندی برای استان است اما باید این توسعه مبتنی بر تولید ثروت و ایجاد شغل موثر برای فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد.
«علی زینی وند» افزود:رونق بخشی به فعالیت شرکت های دانش بنیان علاوه بر کمک به بهبود مشکل بیکاری زمینه بروزرسانی و بهسازی صنایع استان را نیز فراهم می سازد.
زینی وند خاطرنشان کرد:برای حمایت از سرمایه گذاری در حوزه های دانش و فناوری شرکت های توانمند ایرانی بر موارد مشابه خارجی در اولویت قرار گیرند و  در رشد زمینه های تحقق شهر هوشمند نیز تسهیلگری ویژه مورد توجه باشد.
وی زمینه سازی بخش های مختلف استان برای برگزاری جشنواره نوآوری و فناوری را با بهره مندی از تجربه های موفق آذربایجان شرقی در جنوب شرق کشور خواستار شد و اظهار داشت:توسعه همکاری ها در مناطق مختلف کشور پتانسیل های فناور محور را تقویت و زمینه های مشترک رقابت با بازارهای خارجی نیز فراهم می شود.
سپس معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی نیز از طریق ارتباطات ویدئو کنفراس به تبیین اهداف برگزاری جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) در تبریز پرداخت و گفت:این رویداد بر مبنای تجاری سازی برنامه ریزی شده و  ابزاری برای ارتباط میان عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری است.
«علی جهانگیری» افزود:با توجه به ظرفیت و توانمندی های شاخص از فعالان و علاقه مندان استان یزد برای حضور در این نمایشگاه دعوت می شود زیرا در صورت معرفی توانمندی های داخلی امکانی فراهم است که ارتباط بهتری با کشورهای دیگر برای صادرات داشته باشیم.
جهانگیری گفت: از دیگر اهداف این نمایشگاه  می‌توان به معرفی نیازمندی‌های فناورانه نهادها، دستگاه‌ها و بنگاه‌های تولیدی و خدماتی؛ ایجاد ارتباط میان دانشگاهیان و فناوران با بخش‌های مختلف ؛ گسترش همکاری‌های فناورانه منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی و  جذب سرمایه‌گذار برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان نیز اشاره کرد.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..