عضو کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد:

نمای غیر اصولی حکم تخریب می گیرد

عضو کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد با اشاره به لزوم توجه به نمای ساختمان ها در شهر یزد و همخوانی با بافت شهری گفت: نماهای غیر اصولی و نامتناسب حکم تخریب می گیرد.

به گزارش یزدی نیوزالهه جورابی در نشست کمیسیون های گردشگری و عمران شورای شهر یزد با اصحاب رسانه اظهار داشت: بسیاری از افراد برای ساخت و ساز به شورا مراجعه می کنند اما کسی برای نمای ساختمان مراجعه ندارد و توجهی به این موضوع نمی شود.

 
وی با بیان اینکه بر اساس طرح تفصیلی شهر یزد سخت گیری هایی اعمال شده تا بافت شهری به صورت متناسب باشد ادامه داد: لازم است مردم در ساخت و سازها نسبت به نماسازی ساختمان مواردی را رعایت کنند تا با برخورد قانونی مواجه نشوند.
 
عضو کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد با بیان اینکه نماهای نامتناسب و غیر اصولی با حکم تخریب مواجه خواهد شد اضافه کرد: باید قبل از نماکاری با شهرداری منطقه هماهنگ شود و از ساخت نماهایی مانند شیشه، کامپوزیت، سرامیک و کاشی خودداری کنند چراکه به کل حکم تخریب صادر خواهد شد.
 
وی عنوان کرد: همچنین استفاده از سطوح براق و ایزوگامی و تندیس ها و تزئینات فرنگی و غیر ایرانی ممنوع است و باید از به کاربردن انواع ایرانیت و حلب و حتی سقف های شیروانی خودداری کرد.
 
جورابی در خصوص نمای کامپوزیت یکی از سازمان های تابعه شهرداری نیز گفت: قطعا این نما هم حکم تخریب دارد و سازمان مربوطه موظف به تغییر نما است که در بودجه آن اعتباری دیده شده است تا به اجرا در آید.
 
وی همچنین در خصوص نورپردازی ها و المان های روشنایی در ساختمان ها بیان داشت: استفاده از نورپردازی های مخفی ایرادی ندارد اما نورپردازی های لیزری ممنوع است و باید حذف شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص دوچرخه سواری بانوان نیز گفت: با توجه به تغییر و تحولاتی که در ریاست هیات دوچرخه سواری رخ داد اقدامات کند شده اما اکنون طرح های خوبی در دست اقدام است.
 
عضو کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد عنوان کرد: مصوبه ای برای زمین مقابل پارک طوبی در اختیار است تا خریداری شود و برای پارکینگ و زمین دوچرخه سواری بانوان اختصاص یابد که مساحت آن در حدود ۴ هزار متر مربع است.
 
وی همچنین از بازدید دانشکده دندانپزشکی و فضای مناسب آن برای بانوان خبر داد و گفت: در صددیم با زیرسازی و روکش آسفالت برای دوچرخه سواری بانوان این فضا را آماده کنیم.
 
جورابی در خصوص تامین دوچرخه در سطح شهر و دسترسی آسان در نقاط مختلف برای بانوان اظهار داشت: همچنین تیمی برای اجاره دوچرخه در نقاط مختلف در نظر گرفته شده که با نصب کانکس و تعدادی دوچرخه در این زمینه اقدام خواهد شد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..