۷۰ درصد صدور پروانه اکتشافات معادن استان یزد کاهش یافته است

رئیس خانه معدن استان یزد با اشاره به اینکه ۷۰ درصد صدور پروانه اکتشافات استان یزد کاهش یافته است افزود: ۵۶۵ معدن با تنوع ۳۳ مواد معدنی در استان یزد فعالیت دارند.

به گزارش یزدی نیوزسعید افضلی پور در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد به اولویت‌ها و نیازهای بخش معدن استان اشاره کرد و اظهار داشت: استان یزد دومین استان معدنی کشور است و وابستگی و ایجاد اشتغال در بخش معدن در یزد بسیار پررنگ است.

 
رئیس خانه معدن استان یزد با اشاره به اینکه ۵۶۵ معدن با تنوع ۳۳ نوع ماده معدنی فعالیت دارند گفت: این تعداد قابل توجه معدن در سطح استان یزد سبب شده که بخش قابل توجهی از اشتغال استان را این بخش و صنایع وابسته به آن شامل ‌شود.
 
وی با بیان اینکه هر سال در شش دانشگاه استان یزد تعداد بسیاری دانشجو در رشته‌های معدنی فارغ التحصیل می‌شوند که نیاز به بازار کار در این عرصه دارند افزود: این مسئله به خوبی قابل مشاهده است که باید ظرفیت معدنی استان را افزایش داد تا زمانی که دانشجویی فارغ التحصیل شد بتواند وارد بازار کار شود که این کار همت مسئولان استان را در بخش‌های مختلف می‌طلبد.
 
افضلی پور با اشاره به نیازها و اولویت‌های کوتاه مدت استان در بخش معدن و اکتشافات گفت: کاهش بوروکراسی در روند انجام استعلامات و صدور مجوزهای معادن موجب کاهش ۷۰ درصدی صدور پروانه اکتشافات شده است.
 
رئیس خانه معدن استان یزد خاطرنشان کرد: در صدور مجوز معدنی استعلاماتی صورت می‌گیرد که بخش اعظمی از این استعلامات با پاسخ منفی روبه رو شده که نیاز است نسبت به این مسئله نگاه جدی تری در استان صورت گیرد.
 
وی عنوان کرد: تامین لاستیک و قطعات یدکی ماشین آلات معدنی که در واقع خط تولید معادن تلقی می‌شود، ایجاد سازوکار حمایتی از معادن در شرایط رکود مانند استمهال بدهی‌های مالیاتی و حقوقی دولتی در سال‌های آتی، قیمت گذاری عادلانه مواد معدنی (سنگ آهن، خاک صنعتی، شن و ماسه) از دیگر نیازها و اولویت‌های کوتاه مدت بخش معدن و اکتشافات معدنی استان یزد است.
 
افضلی پور در پایان با اشاره به اینکه در تامین لاستیک‌های لودر در معادن استان یزد با مشکل روبه رو هستیم ادامه داد: تقاضا داریم که اگر قرار است که با رانندگان لاستیک داده شود، معادن را نیز مورد توجه خود قرار دهند زیرا برخی از معادن با توجه به گرانی و نبود لاستیک مجبور به خرید آن با سه برابر قیمت گذشته از استان‌های دیگر شدند.

بخش نظردهی بسته شده است..