۵۰۰ هکتار مالچ پاشی در شهر معدنی بافق تا پایان سال صورت می‌گیرد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد با بیان اینکه ۵۰۰ هکتار مالچ پاشی در شهر معدنی بافق تا پایان سال صورت می‌گیرد افزود: ۴۳ درصد از استعلامات معادن استان یزد در سال جاری مورد موافقت قرار گرفته است.

به گزارش یزدی نیوزمحمد رضا آخوندی در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد با اشاره به اینکه استان یزد با ۳.۷میلیون هکتار مساحت ، ۴.۴ میلیون مرتع، ۲.۶ میلیون هکتار اراضی بیابانی و کویری  و ۱۳۴هزار هکتار جنگل‌های طبیعی و دست کاشت دارد اظهار داشت: استان یزد در فلات مرکزی کشور به عنوان کم بارش ترین استان در پانزده سال اخیر در سطح کشور است.

 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه از ۲.۶میلیون هکتار اراضی بیابانی و کویری در یزد ۱۳ کانون بحرانی و فوق بحرانی ریزگرد وجود دارد که معادل ۱۳۲هزار هکتار است تصریح کرد: از سال جاری مجدداً به مالچ پاشی در استان بازگشتیم و با توجه به فشاری که بر منابع طبیعی استان بوده به سمت مالچ پاشی الزام داریم.
 
وی با اشاره به اینکه در سال جاری در شهرستان بافق که یک شهر معدنی در استان یزد است باید ۵۰۰هکتار مالچ پاشی صورت گیرد اضافه کرد: مالچ پاشی به این دلیل صورت می‌گیرد زیرا در حال تبدیل شدن به منشأ ریزگرد در سطح استان هستند.
 
آخوندی ادامه داد: طبق مطالعاتی که دانشگاه یزد برای سازمان محیط زیست استان انجام داده نشان می‌دهد که ۶هزار کیلومتر جاده معدنی در سطح استان یزد داریم که در واقع طی سال‌های آینده به یک کانون بحرانی تبدیل می‌شوند.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد با بیان اینکه در سال ۹۶ ، ۴۲۹ فقره استعلام از منابع طبیعی استان در خصوص معادن شده است افزود: که از این تعداد با کسر روزهای تعطیل به صورت میانگین روزی دو معدن در سازمان منابع طبیعی استان یزد استعلام انجام گرفته که ۱۸۴ فقره موافقت شده که ۴۳ درصد کل این تعداد است.
 
وی با بیان اینکه در شش ماه اول سال ۹۷، ۱۳۹ مورد استعلام شده که ۵۴ فقره موافقت شده ۳۹ درصد است گفت: در کشور نسبت موافقت به سطح مورد استعلام در استان، ۱۱ درصد موافقت شده که نسبت به میانگین کشور که ۹الی ۱۰درصد بوده بیشتر است.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..