اعلام برنامه های بهزیستی در هفته جهانی ناشنوایان؛

خدمات شنوایی شناسی در هفته ناشنوایان رایگان ارائه می شود

معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد با اعلام برنامه های بهزیستی به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان گفت: خدمات شنوایی شناسی در هفته ناشنوایان رایگان ارائه می شود.

به گزارش یزدی نیوز محمدحسین غنیمت در تشریح برنامه های هفته جهانی ناشنوایان اظهار داشت: برنامه های بهزیستی به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان با شعار «زبان مرا بشناس! تا در کنار هم بهتر زندگی کنیم» دنبال می شود.

 
وی با بیان اینکه این برنامه ها با محوریت کانون ناشنوایان استان در قالب برنامه های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی برگزار خواهد شد ادامه داد: تقدیر از خانواده های پیگیر در امور درمان بویژه کاشت حلزون کودکان زیر ۶ سال از برنامه های در نظر گرفته شده در این هفته است.
 
غنیمت عنوان کرد: همچنین خیران پیگیر در امور درمان، توانبخشی و اشتغال جامعه هدف نیز در این هفته تجلیل می شوند.
 
وی در خصوص برنامه های این هفته اضافه کرد: معرفی توانمندی های افراد دارای اختلال شنوایی، معلولان موفق ناشنوا، کم شنوا در زمینه های مختلف فرهنگی، ورزشی، هنری، اقتصادی، تحصیلی، دیدار با خانواده های افراد دارای اختلالات شنوایی، ارائه خدمات رایگان شنوایی شناسی و مشاوره شنوایی توسط مراکز توانپزشکی از برنامه های در نظر گرفته شده برای این هفته است.
 
معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد همچنین از اجرای برنامه های آگاهسازی و معرفی خدمات بهزیستی در حوزه افراد دارای معلولیت شنوایی در طول این هفته خبر داد و گفت: این خدمات شامل طرحهای غربالگری، پیشگیری، وسایل و ابزارهای کمک توانبخشی، خدمات توانبخشی شنوایی شناسی، تربیت شنیداری، گفتار و زبان، خدمات حمایتی دانش آموزی و دانشجویی، تسهیلات قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، معافیت ها، اشتغال و تسهیلات اشتغالزایی، خدمات بیمه ای و مواردی از این دست می شود.
 
وی برگزاری نشست با کارشناسان مراکز روزانه آموزشی توانبخشی، تشکلهای تحت نظارت حوزه پیشگیری، توانبخشی و خانواده های افراد دارای معلولیت ناشنوایی را نیز از برنامه های این هفته دانست.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..