مدیر عامل آبفار یزد خبر داد؛

خشکی کامل ۱۱۰ مورد از منابع آبی روستاهای استان/آبرسانی سیار به ۳۳۰ روستای یزد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد با اشاره به مشکل کم آبی روستاهای استان، اعلام کرد: در حال حاضر 330 روستای استان از طریق 525 تانکر ثابت و 16 تانکر سیار آبرسانی می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوز«محمد فاتحی» در نشست با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر ۵۹۰ روستا تحت پوشش شرکت آبفار یزد قرار دارند که آبرسانی به این روستاها توسط ۲۹۲ حلقه چاه، ۲۲ دهنه چشمه، ۴۴ رشته قنات و ۱۱ مورد تاسیسات همجوار است .

 
وی با بیان این که روستاهای استان با مشکل کم آبی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۱۰ مورد از منابع آبی خشک و از مدار خارج شده است و ۱۸۰ مورد با کاهش آبدهی شدید مواجه شده است به طوری که در مجموع ۳۳۰ روستای استان از طریق ۵۲۵ تانکر ثابت و ۱۶ تانکر سیار آبرسانی می‌شود.
 
این مسئول در ادامه به جایگاه خوب بسیج وسپاه در بین مردم اشاره کرد و افزود:هدف از برگزاری این نشست استفاده از ظرفیت بسیج جهت حفظ و حراست از تاسیسات و هچنین فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب است .
 
سرهنگ «رضا پورشمسی» جانشین سپاه الغدیر استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: با کمک و همکاری در بخش‌های مختلف تلاش می‌کنیم در کنار شرکت آبفار بوده و تدابیری جهت حفاظت از تاسیسات و انجام فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه را داشته باشیم .
 
گفتنی است؛ در پایان جلسه مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص بین دو طرف منعقد شود.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..