معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

نگاه مسئولان استان ایجاد اشتغال با محوریت شغل های دانش بنیان باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در کارگروه تخصصی اشتغال استان با بیان اینکه ظرفیت های زیادی برای ایجاد اشتغال در کنار زیرساخت ها و زمینه های رشد در استان وجود دارد‌، تاکید کرد: باید نگاه مسئولان استان ایجاد اشتغال با محوریت شغل های دانش بنیان و صنایع های‌تک باشد.

به گزارش یزدی نیوز هشتمین کارگروه تخصصی اشتغال استان ‌باحضور "محمود زمانی قمی" استاندار یزد، "‌علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، "جعفر نخستین" مدیرکل حوزه استاندار، فرمانداران و اعضای این کارگروه در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با بیان ‌ضرورت گفتمان مشترک در بحث اشتغال و ایجاد اتاق فکر برای هدایت این حوزه در استان، گفت: جهت گیری ایجاد اشتغال در استان اشتباه است و باید نگاه مسئولان به سمت شغل های دانش بنیان تغییر کند.
"علی زینی وند" ‌ادامه داد: هم اکنون در استان زیرساخت ها، ‌زمینه های رشد و ظرفیت های بالایی به ویژه در صنایع برای ایجاد شغل وجود دارد اما عمده تلاش ها در مسیر ایجاد مشاغل برای افراد غیربومی با تحصیلات پایین است.
وی افزود: هر شرکت و واحد تولیدی که بتواند در جهت گیری اشتغال افراد دانش آموخته به ویژه بانوان و در ایجاد شغلهای دانش بنیان، آی تی و آی سی تی گام بردارد، حمایت خواهد شد.
‌زینی وند خاطرنشان کرد: لازم است بانکهای استان طرحهای ارائه شده را با جدیت بیشتری بررسی کرده و در این خصوص، دانشگاه ها و نخبگان با همکاری مدیران، کارهای پژوهشی انجام دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خروج جوانان دانش آموخته و نخبه استان یزد و مهاجرت به یزد و افزایش اشتغال افراد غیربومی با تحصیلات پایین و در نتیجه رشد بالای نرخ بیکاری را از تبعات اجتماعی و فرهنگی برنامه های اشتغال زایی استان با نگاه فعلی عنوان کرد.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم در روستاها‌ی استان اشتغال به ویژه در بخش کشاورزی و دامپروری ایجاد کنیم، کار بزرگی است ‌اما باید در کاهش بیکاری به شیوه دیگری عمل شود.
زینی وند با بیان اینکه استان یزد در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی خوب عمل کرده است ، افزود: در عین حال باید برای افزایش سهم بخش خدمات و تسهیل و سرعت در تصویب طرحها در بانکها و افزایش نظارت فرمانداران ، بیشتر تلاش شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خاطرنشان کرد: با وجود شرایط فعلی کشور، پیش بینی ما این است که اعتبارات دولت در بخش اشتغال روستایی کاهش نخواهد یافت و ‌در مرحله دوم نیز ارائه تسهیلات هر چه زودتر انجام خواهد شد.
وی با انتقاد از برخی رسانه ها، ‌شبکه ها در فضای مجازی و مطبوعات مغرض در تخریب دولت تدبیر و امید گفت: این تخریب ها جهت دار است زیرا درحالیکه همه شاخص های استان یزد رو به رشد است و این موضوع را از افزایش میزان مصرف انواع انرژی ها در صنایع مختلف می توان مشاهده کرد باز هم این رسانه ها آنچنان از دولت انتقاد می کنند که گویی هیچ کار و اقدام مثبتی در این مدت انجام نشده است.
زینی وند در پایان سخنان خود تشکیل کمیته ای به عنوان زیرمجموعه کارگروه تخصصی اشتغال و اتاق فکر هدایت اشتغال استان را خواستار شد و خاطرنشان کرد: لازم است این کمیته بر تفکیک وظایف دستگاه ها، فرمانداری ها و وضعیت تسهیلات ورودی اشتغال به استان نظارت داشته باشد و ‌نحوه دادن این وام ها را با شغلهای موردنظر تطبیق دهد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این نشست گفت: استان ‌یزد در تسهیلات منعقد شده استانها نسبت به ٥٠ درصد مصوب رتبه دوم و در تسهیلات مصوب هم اکنون یزد بعد از استانهای تهران ، سمنان ، خوزستان و اصفهان در رتبه پنجم قرار گرفته است.
"‌محمدحسین ریاحی" ‌افزود: در اشتغال فراگیر ، استان یزد ‌دو هزار و ٧٦٠ میلیارد ریال اعتبار داشته اما چهار هزار و ٥٧٠ میلیارد ریال در کارگروه اشتغال مصوب شده است و امیدواریم با اختصاص سهمیه های جدید ، تسهیلات به همه طرح ها پرداخت شود.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..