پخش دلدادگی وشور حسینی یزدی ها :

پخش زنده عزاداری محرم در بیش از ۱۶ نقطه استان یزد

صدا و سیمای مرکز یزد با پخش بیش از 200 ساعت برنامه با موضوع عزاداری و فلسفه قیام عاشورا و نهضت حسینی از رسانه استانی ، شور حسینی مردم دارالعباده یزد را در دهه اول محرم منعکس کرد.

به گزارش یزدی نیوزدر دهه اول محرم امسال با تلاش شبانه روزی و اقدام جهادی کارکنان صدا و سیمای مرکز یزد، علاوه بر پوشش مطلوب و شایسته عزاداری های مردم حسینی در همه شهرستانهای استان و در شهر یزد وبیش از ۱۶ نقطه از استان بطور زنده از شبکه استانی وشبکه های سراسری پخش شد.

 
معاونت صدای مرکزیزد با تأمین، تولید و پخش بیش از ۸۳ ساعت برنامه از شبکه استانی رادیو یزد، عشق و ارادت خالصانه مردم دارالعباده را منعکس کرد. این معاونت با تولید و پخش ویژه برنامه هایی مانند پرسه ، حسینیه ایران ، قبیله قابیل ، چادیشب ، خونه زندگی ,خیمه گاه, نخل ماتم , پیام صبحگاهی , مستند , نسیم صبح , عصر جوانی و ارتبات با رادیو های سراسری معارف ، اقتصاد و سلامت و پخش زنده ویژه برنامه های روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و… توانست فلسفه قیام عاشورا و نهضت حسینی را بازگو نماید. همچنین معاونت صدای مرکز علاوه بر پخش ویژ های برنامه های محرم در تمام برنامه های روتین خود نیز به موضوع محرم پرداخته است.
 
معاونت سیمای مرکزیزد نیز برنامه‌ریزی های دقیق و گسترده ای نسبت به سالهای گذشته برای دهه اول محرم انجام داده بود تا حضور گسترده مردم عزادار مرکز استان و سایر شهرستانهای استان را منعکس کند . این معاونت با تامین، تولید و پخش بیش از ۸۰ ساعت برنامه توانست رضایت مخاطبان استانی و غیر استانی را از شبکه یزد جلب کند؛ معاونت سیما در این ایام علاوه بر اختصاص برنامه های روتین خود به موضوع قیام خونین امام حسین(ع) و عزاداری ماه محرم، ویژه برنامه های متعددی را نیز تولید و پخش کرد که از مهمترین آنها می توان به عزاداری شهرستانها (۱۳ مکان )، ساخت کلیپ ویژه محرم, ساخت و تولید نشان و وله های گرافیکی ویژه محرم , همایش شیرخوارگان حسینی , همایش نوجوانان عاشورایی, پخش تصاویر شور حسینی مردم دارالعباده از تکایا و حسینیه ها , پخش زنده برنامه بفرمایید روضه در استودیوی سیمای شبکه تابان با حضور کارمندان مرکز, برنامه اینجا خیمه ای برپاست ،پخش مراسم نخل برداری شهرستانهای  اشکذر، تفت و نخل برداری میدان امیر چخماق , ارتباط با شبکه های سراسری و همچنین پخش زنده هیئت های عزاداری استان و ضبط هیئت های عزاداری شهرستان های استان و پخش زنده تجمعات عظیم مردم یزد در روزهای تاسوعا و عاشورا و برپایی نماز باشکوه ظهر عاشورا با حضور مردم دیندار وعزادار از شبکه استانی و شبکه های سراسری اشاره کرد.
 
معاونت خبر مرکز یزد نیز همگام با سایر واحد های تولیدی مرکز، با تولید و پخش گزارش های مختلف تلویزیونی و رادیویی و مکتوب از عزاداریهای مردم استان و تهیه و ارسال اخبار و گزارش های مختلف رادیویی وتلویزیونی به تهران و فضای مجازی و سایت خبرگزاری پرداخته است.
 
در بخش معاونت فضای مجازی ، تلاشهای این معاونت در ایام محرم را می توان به پخش زنده عزاداریها در بستر وب و اینستاگرام ،طراحی اپلیکیشن ، ارائه فایل های صوتی و تصویری عزاداری در بستر وب کانال سروش و اپلیکیشن ، برگزاری پویش های حسینی ، بارگزاری به لحظه نوحه های سال ۹۷، تولید عکس نوشت ، پوستر وبارگذاری در فضای مجازی و اطلاع رسانی برنامه های عزاداری همچنین بارگذاری به لحظه نوحه های جدید در شبکه های اجتماعی و پیام رسانها اشاره کرد.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..