تداوم سیاه‌نمایی کانال‌های تلگرامی یزد؛ تغییر ۱۸۰درجه‌ای رویکرد محتوایی تخریب‌ها

خبر استعفای جمالی‌نژاد از شهرداری یزد موضوع جدیدی برای تداوم سیاه‌نمایی کانال‌های تلگرامی یزد به‌وجود آورده است.

به گزارش یزدی نیوزفرشاد براتی در یادداشتی آورده است:

 
۴ شهریور سال ۹۶ روزی بود که رسانه‌های استان یزد از معرفی رسمی مهدی جمالی‌نژاد به‌عنوان شهردار شهر جهانی یزد خبر دادند و جمالی‌نژاد به‌صورت رسمی و در حالی که هنوز سرپرست شهرداری اصفهان بود به یزد آمد و فعالیت خود در این شهر را آغاز کرد.
 
آغازی که از همان ابتدا با تحولات بسیار چشم‌گیری در حوزه‌های مختلف شهری یزد روبه‌رو بود و به‌صورت ویژه در حوزه سیما و منظر شهری اتفاقات بسیار چشم‌گیری در سطح شهر رخ داد که تا پیش از این نمونه این اتفاقات را شاهد نبودیم.
 
فعالیت‌های شهرداری یزد با مدیریت جمالی‌نژاد به‌حدی پررنگ بود که به‌سرعت به‌عنوان یک بحث شیرین و رضایت‌بخش در بین مردم رد و بدل می‌شد و مردم از اینکه بالاخره شخصی سکان مدیریت شهر یزد را بر دست گرفته که به توسعه همه‌جانبه هم توجه داشته باشد ابراز رضایت می‌کردند.
 
موضوع بعدی که در ارتباط با بحث مدیریت جمالی‌نژاد و آن هم به‌ویژه در بین مدیران و رسانه‌های استان یزد مطرح بود، پرکاری وی بود به‌گونه‌ای که وی را همه‌روزه حتی روزهای تعطیل در محل کارش و یا در جلسات مختلف مشاهده می‌کردیم و این سخت‌کوشی مایه تحسین همگان را فراهم آورده بود.
 
در مقابل وجود چنین ویژگی‌های مثبتی سبب شده بود که برخی از مسئولان و رسانه‌های غیررسمی استان به‌ویژه کانال‌های تلگرامی و نویسندگانی که نان خود را از تخریب تأمین می‌کنند، اقدام به تلاش در راستای تخریب چهره شهردار ‌یزد کنند.
 
مطالبی که این افراد در طول یک سال گذشته به آن پرداختند در موارد مختلفی وجود داشت که از جمله این موارد می‌توان به انتقادهای پی‌درپی در مورد دلایل هزینه‌کرد در پروژه‌های مرتبط با سیما و منظر شهری اشاره کرد، پروژه‌هایی که در رأس آنها می‌توان به ساماندهی گذر فرهنگی مازاری‌های یزد اشاره کرد که به‌صورت بسیار ویژه تحسین مردم و مسئولان در سطح وزرا را به‌وجود آورده بود.
 
این پروژه از سوی تمام مردم استان مورد رضایت قرار گرفته بود اما در مقابل برخی کانال‌های تلگرامی به‌شدت اقدام به تخریب علیه آن کرده و هزینه‌کرد در این پروژه را بی‌دلیل عنوان می‌کردند.
 
روند تخریب‌ها علیه مهدی جمالی‌نژاد همچنان ادامه داشت تا اینکه خبری گوش به گوش چرخید و با مصاحبه سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد تأیید شد؛ "مهدی جمالی‌نژاد استعفا داد".
 
استعفای مهدی جمالی‌نژاد از شهرداری یزد و خبر رفتنش به وزارت کشور زمانی که در رسانه‌‌های یزد منتشر شد شوک کوتاه‌مدتی به‌وجود آورد و مطالب متعددی در این رابطه مطرح شد، مطالبی که به‌ویژه در پست‌های شهروندان و برخی مسئولان و خبرنگاران در شبکه‌های اجتماعی، با ابراز ناراحتی از رفتن جمالی‌نژاد و تقدیر از خدماتش انجام شد اما همین کانال‌ها با تغییر ۱۸۰درجه‌ای در محتوای مطالب خود، اقدام به تخریب چهره جمالی‌نژاد با مواردی کردند که تا چند هفته و ماه قبل خلاف همین موارد را دست‌آویز تخریب‌های خود کرده بودند.
 
این روزها به‌اصطلاح منتقدانی که تا دیروز عملکرد جمالی‌نژاد را در سیما و منظر شهری بد ارزیابی می‌کردند، تغییر رویه دادند و از خوب بودن این خدمات صحبت به‌میان آورده‌اند اما در مقابل جمالی‌نژاد را به‌دلیل رفتنش تخریب می‌کنند.
 
موضوع دیگری که این روزها به سوژه‌ای برای تخریب جمالی‌نژاد بدل شده در قالب رسانه است و بیان می‌کنند وی هر روز در دفاتر رسانه‌ای بوده و با خبرنگاران در حال مصاحبه، این موارد در حالی مطرح می‌شود که خبرنگاران و رسانه‌ها از ارتباط کم جمالی‌نژاد با رسانه‌ها اعتراض و گلایه داشتند و این موضوع را به‌راحتی می‌توان با مراجعه به آرشیو خبرگزاری‌ها و سایر رسانه‌های یزد مشاهده کرد و مقایسه کوچکی نسبت به تعداد اخبار وی با دیگر مسئولان در رسانه‌های یزد کرد.
 
در هر حال بیان این مسائل و بود یا نبود جمالی‌نژاد در یزد و با عنوان شهردار موضوعی است که این روزها به بحث مهمی در این شهر تبدیل شده و مباحث مختلفی در ارتباط با جایگزین وی مطرح می‌شود اما توجه به این نکته در بحث مدیریت جمالی‌نژاد بسیار ضروری است که وی سیاست بالایی در کار و مدیریت خود داشت اما سیاسی‌بازی را در کار خود به‌کار نگرفت و تمایز بین این دو موضوع است که زمینه موفقیت یک فرد را فراهم می‌کند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..