بسیج باید اندیشکده مقابله با جنگ نرم باشد

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: امروز کشور در یک جنگ نرم تمام عیار فرهنگی و اجتماعی است و بسیج باید به عنوان یک اندیشکده، راهبرد مقابله در این جنگ را تدارک ببیند .

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا عرشیان» در نشست شورای بسیج دادگستری استان یزد اظهار کرد: هجمه دشمنان در این برهه تاریخی حساس در سه جبهه اقتصادی، رسانه ای و فرهنگی بر کشور وارد شده که ابزار این جنگ فضای مجازی است . 

 
وی تصریح کرد: دشمن با تکیه بر فضای مجازی با ایجاد جنگ روانی، آرامش اقتصادی را نیز نشانه گرفته است و در این زمینه با ایجاد جو روانی التهابات کاذبی را بر بازار ایجاد و تلاطم‌های سختی را بر مردم آوار می‌کند . 
 
این مقام قضایی، کاهش تدین، معنویت و غیرت را هدف دشمنان ذکر و ابراز کرد: این جبهه نیز سربازان خود را می خواهد تا در یک راهبرد معین، توطئه و تزویر دشمنان را خنثی کنند.
 
وی گفت: تزلزل نهاد مقدس خانواده، هجمه به احکام شرع مقدس اسلام و قبح زدایی از معاصی و هنجار شکنی در جامعه اسلامی، راهبردی است که دشمنان به کار گرفتند و از فضای مجازی به عنوان یک ابزار ارزان و راحت در جهت پیشبرد اهداف شوم خود بهره می‌گیرند . 
 
فرمانده پایگاه بسیج دادگستری، پیروزی در دفاع مقدس را مرهون همدلی، ایثار و جانفشانی جوانان این سرزمین دانست و گفت: نظام نوپای اسلامی در نخستین ماه های غلبه بر رژیم طاغوت در یک جنگ نابرابر در مقابل رژیم بعث عراق با وجود پشتیبانی استعمار جهانی ایستاد و وجبی از خاک و آرمان را به دشمن واگذار نکرد، اما امروز در حالیکه برخی با بی تفاوتی به مسئله می نگرند، دشمن در یک جنگ نرم در عرصه فرهنگی، چراغ خاموش و بی صدا در حال حمله تمام عیار است . 
 
وی ادامه داد: در این عرصه نیز باید یک بسیج همگانی و کار جمعی انقلابی و متحد صورت گیرد تا دشمن را در این جبهه نیز طعم تلخ شکست را بچشد . 
 
عرشیان در پایان اتخاذ یک راهبرد مناسب و اثر گذار در برابر شبیخون فرهنگی دشمن را در گرو خرد جمعی و حرکت انقلابی ذکر و بیان کرد: باید بسیج به عنوان یک اندیشکده، راهبرد اساسی و اثرگذار در مقابله با جنگ نرم دشمن تعیین نماید و این راهبرد در یک جبهه هماهنگ اجرا شود.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..