فیلم «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در حوزه هنری یزد تحلیل می‌شود

به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی مستند داستانی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» با حضور اهالی سینما در حوزه هنری یزد اکران و تحلیل می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزبه نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، همزمان با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان، مستند داستانی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به نویسندگی و کارگردانی داریوش یاری در پنجاه و ششمین نشست اکران و تحلیل فیلم حوزه هنری یزد به نمایش در می‌آید و با حضور ابوالقاسم ابوترابی، ‌فیلمساز و پژوهشگر آئین‌های عاشورایی‌، مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

 
این فیلم در فاز نخست مروری مستندگونه بر حرکت حماسی امام حسین (ع) از ابتدا تا پس از شهادت آن حضرت در روز عاشورا دارد و در فاز بعدی چگونگی عزاداری در فرهنگ‌های مختلف جهان در ماه محرم را بررسی می‌کند.
 
تحقیق، پژوهش، نگارش فیلمنامه و طراحی استوری بورد این مستند داستانی حدود پنج سال طول کشیده و فیلمبرداری آن ۴۰ روز در ایران و عراق انجام شده است.
 
این فیلم جایزه بزرگ کنگره بین‌المللی جهان اسلام در کربلا همچنین جایزه بهترین تحقیق و پژوهش از نخستین جشنواره «چهل چراغ» را از آن خود کرده و در جشنواره‌های «سینما حقیقت»، «رشد» و «فجر» مورد تقدیر قرار گرفته است.
 
«کربلا جغرافیای یک تاریخ» محصول سازمان سینمایی سوره در سال ۱۳۹۴ است که موسیقی آن را مجید انتظامی ساخته و تهیه‌کنندگی آن را بهروز مفید برعهده داشته است.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..