توجه به آموزش در نقاط حاشیه‌ای و محروم شهرهای استان یزد افزایش یابد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر اینکه هیچ کودکی نباید به دلیل مشکلات مالی از تحصیل باز بماند گفت: توجه به آموزش در نقاط حاشیه‌ای و محروم شهرها افزایش یابد.

به گزارش یزدی نیوز عباسعلی دانافر در نشست خبری که به مناسبت آغاز سال تحصیلی مدارس برگزار شد اظهار داشت: امیدواریم با رویکردهای جدید و مدیران شایسته و کاردان بتوانیم یک مهر پرشور و نشاط و مهربانی را در استان یزد رقم بزنیم.

 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: مدرسه باید به مکانی با یادگیری لذت بخش و دور از استرس و اضطراب امتحان و نمره و رتبه تبدیل شود و دانش آموزان از حضور در آن لذت کافی و وافی را داشته باشند.
 
وی با اشاره به اینکه نیاز است گفتمان جدیدی به جای دانش آموزان برای مدارس خاص، کنکور، قبولی با نمره بالا و مواردی از این قبیل در فضای آموزشی احساس می‌شود خاطرنشان کرد: باید با تدابیر مدیران این حوزه و استفاده از ظرفیت کارشناسان مواردی همچون آزمون‌های زیاد و تکالیف بسیار شب و منزل جلوگیری به عمل آید و دانش‌آموزان بتوانند با آرامش بیشتر به رشد فکری و فرهنگی مورد نظر دست پیدا کنند.
 
دانافر شعار سال پیش روی تحصیلی را "مدرسه زندگی، نشاط، پویایی و عدالت آموزشی" عنوان و خاطرنشان کرد: اجرای درست سند تحول بنیادین یکی از رویکردهایی است که اگر به آن به درستی عمل شود، بسیاری از مشکلات در این حوزه برطرف می‌گردد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: یکی دیگر از رویکردهای آموزش و پرورش در سال جدید تحصیلی ارتقای کیفیت و جایگاه مدارس است و در این رساتا و با توجه به اینکه مدرسه رکن اصلی نظام آموزشی است، باید این مکان مهم از مدیر دانا و آشنا با رویکردهای نوین آموزشی جامعه آشنا باشد.
 
وی با اشاره به اینکه عدالت محوری باید در همه عرصه‌ها به ویژه در آموزش و پرروش به صورت پررنگ دیده شود گفت: لازم است به مناطق حاشیه‌نشین شهر توجه بیشتری صورت گیرد و هیچ کودکی به دلیل کمبودهای مالی نباید از تحصیل جا بماند.
 
دانافر با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین و ایجاد زیرساخت‌های آن نیاز به تحمل و صبوری دارد گفت: تحول در برنامه‌ها و تحول در مدیریت آموزش و پرورش سبب به دست آوردن سند تحول و دستیابی به اهداف آن می‌شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: شروع سال تحصیلی ۹۷ -۹۸ امسال یزد با ۲۵۱ هزار دانش‌آموز انجام می‌شود و این دانش‌آموزان سال تحصیلی خود را در مدارس استان آغاز می‌کنند.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..