سرپرست جمعیت هلال احمر یزد:

تیم‌های امداد و نجات روستایی در یزد راه‌اندازی شد

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد از راه‌اندازی تیم‌های امداد و نجات روستایی با همکاری بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزحسین مجیبی‌فر اظهار داشت: جمعیت هلا ل احمر با برنامه ریزی‌های مستمر تلاش می‌کند با آموزش افراد علاقه‌مند و ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی در جهت ارتقای آگاهی آنان در برابر حوادث و سوانح و داشتن جامعه ای مقاوم گام بردارد.

 
سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد با اشاره به آموزش‌های عمومی و تخصصی بیان کرد: ارتقاء دانش و ایجاد مهارت‌های لازم در زمینه آشنایی با سوانح و حوادث و امداد و کمک‌های اولیه و همچنین ترویج فرهنگ خود امدادی و دگرامدادی یکی از مهمترین عوامل ارتقاء توانمندی‌های افراد جامعه در مقابل بروز حوادث و کاهش اثرات زیانبار آن است.
 
مجیبی‌فر عنوان کرد: ۱۶ دوره امداد و کمک های اولیه ۲۲ ساعته، هشت دوره مهارت‌های داوطلبی ۴۰ ساعته، دو دوره عمومی امداد(حضوری)، برگزار شد و فراگیران این دوره‌ها بیش از ۴۶۰ نفر هستند.
 
وی همچنین بیان کرد: دوره هایی همچون مهارت‌های فوریت‌های پزشکی در حوادث‌، آشنایی با تروما و مهارت‌های امدادی آن، کارگاه تخصصی حمل مصدوم، کارگاه کوتاه مدت آموزش کمک‌های اولیه ویژه تیم‌های عملیاتی امداد و نجات شهرستان برگزار و بیش از ۱۳۰ نفر از این دوره‌ها بهره‌مند شدند.
 
مجیبی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی تیم های امداد و نجات روستایی با همکاری بخشداری مرکزی یزد و دهیاران خبر داد و گفت: ۱۲ سناریو مانورهای تخصصی در شرایط واقعی در این مدت طراحی و تدوین شده اس
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..