پاسخ به یک شایعه؛

آیا مداحان یزدی نوحه «الله الله» ممنوع‌الفعالیت شدند؟

نوحه«الله الله» هیئت کوچه بیوک یزد یکی از چند نوحه معروف ۲سال گذشته بین مردم و به خصوص اهالی فضای مجازی بود؛ اما روز گذشته خبری منتشر شد که ادعا می‌کرد این دو مداح یزدی ممنوع‌الکار شده‌اند.

به گزارش یزدی نیوز تقریبا دو سال پیش بود که ویدیویی چند دقیقه‌ای از یکی از هیئت‌های عزاداری مردم یزد در فضای مجازی دست به دست می‌شد. شهری که اهالی آن را همیشه به برگزاری باشکوه مراسم محرم می‌شناسند. اما یکی از این هیئت های معروف در شهر یزد هیئت کوچه بیوک بود که مداحان آن به خاطر نوحه «الله الله فریاد از جور زمان» در فضای مجازی بیش از پیش شهرت پیدا کردند و فارغ از همشهریانشان بین مردم سایر شهرهای ایران هم طرفداران خاص خودشان را داشتند. اما همین یکی دو روز پیش بود خبری منتشر شد که در آن از ممنوع الفعالیت شدن دو مداح معروف یعنی«مصطفی محسن‌زاده» و «سروش رحمانی» حکایت داشت. اتفاقی که برخی علت آن را استفاده از واژه «آزادی» در نوحه‌هایشان ذکر کردند!

 
ممنوع‌الکاری انها از این جهت عجیب به نطر می‌رسید که سبک مداحی انها مورد تقدیر رهبرانقلاب نیز قرار گرفته بود. 
 
اما مدت زمان زیادی از انتشار این شبه‌خبر نگذشته بود که با مصاحبه این دو مداح مشخص شد، خبری از ممنوع الفعالیت بودن و عدم مجوز نوحه خوانی در هیئت «کوچه بیوک» نبوده است.
 
هر دو مداح در آخرین گفت و گویاشان گفته‌اند که با عوض شدن هیئت امنای این هیئت این دو مداح هم برای حمایت از آنها از کوچه بیوک رفته‌اند و امسال قرار است که در هیئت «آبشور» شهر یزد همچنان مداحی کنند و نوحه خوانی داشته باشند و حتی قرار است از نوحه دیگری با سبک «الله الله» و با نام «صدای تو جهان بگیرد/ صدای عاشقان نمیرد» را رونمایی و اجرا کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..