رییس کل دادگستری یزد:

مدیریت پساب و بازچرخانی آب با جدیت دنبال شود

نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت: با توجه به شرایط حساس و بحرانی آب در استان یزد، مدیریت پساب و اجرای طرح های بازچرخانی آب در استان باید با جدیت و اهتمام ویژه دنبال شود .

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا حبیبی» در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار کرد: وضعیت خشکسالی و کاهش منابع آب زیر زمینی، ضرورت مدیریت منابع آب استان را اجتناب‌ناپذیر کرده است . 

 
وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی اقدامات بسیار خوبی در استان شکل گرفته که با تلاش جهادکشاورزی ، آب منطقه‌ای و شرکت توزیع برق برخی از سیاست‌های کاهش مصرف اِعمال شده است و بیش از ۹۰ درصد از کشاورزان نیز با درک شرایط و وضع موجود، در اجرای این طرح ها حمایت و همراهی کرده اند . 
 
رییس کل دادگستری استان ادامه داد: اما باید برای ۱۰درصد از افراد قانون‌گریز که با ترفندهای مختلف، استفاده های غیر قانونی از منابع آبی دارند و حق همه مردم را ضایع می کنند تدابیر سختگیرانه تر در نظر گرفت و چناچه در مهلت معقول نسبت به تغییر سیستم غرق آبی به آبیاری نوین و قطره ای اقدام نکنند ضمنا از برداشت آب مازاد به پروانه جلوگیری شود . 
 
وی یکی از مهمترین مسائل استان را تأمین آب شرب دانست و بیان کرد: باید همه مردم نهایت صرفه‌جویی را در استفاده از آب شرب به کار گیرند چراکه در این وضعیت کم آبی، هدر رفت آب شرب بسیار خسارت بار و جفا به عامه مردم محسوب می گردد . 
 
حبیبی ابراز کرد: در شهر مذهبی یزد به طور کل عموم مردم در صرفه جویی آب همکاری لازم را دارند اما چند درصدی از خانه های ویلایی و بزرگ در برخی از مناطق از شهر وجود دارد که با آبیاری فضای سبز های بزرگ و استخرهای شخصی از آب شرب در حق مردم تعدی می کنند که باید برای این افراد هم چاره ای اندیشید . 
 
وی بر مدیریت منابع آب در صنایع پر آبخواه در استان نیز تأکید کرد و گفت: در بسیاری از استان های صنعتی بحث استفاده از آب شیرین در صنعت حل شده است و به طور کل سعی شده با مدیریت پساب و اجرای چرخاب کمبود ها را جبران نمایند که باید این بحث در صنایع استان یزد نیز باید تحت نظارت و اجرا قرار گیرد . 
 
این مقام قضایی، فرهنگ سازی و انجام کارهای تبلیغی و رسانه ای را خواستار شد و گفت: در هر کاری که مردم همراه و همسو با برنامه ها و سیاست ها اتخاذ شده بودند آن کار یا برنامه موفق بوده است و امروز نیز که باید بر بحران آب غالب شد، فرهنگ سازی و تذکر و یادآوری موضعی است که باید با حمایت اصحاب رسانه و به ویژه صدا و سیما دنبال شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..