نماینده مردم اردکان در مجلس:

امر به معروف از ابعاد فراموش شده حادثه کربلا است

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، امر به معروف را از ابعاد فراموش شده حادثه کربلا دانست.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا تابش در دیدار با جمعی از دست‌اندرکاران هیئت‌های عزاداری شهرستان اردکان در آستانه ماه محرم اظهار داشت: عاشورا حرکتی برای نفی ظلم و اجرای عدالت است و با مروری بر خطابه های امام حسین (ع) و سخنان یاران و اصحاب ایشان پی می‌بریم که قیام اباعبدالله (ع) برای تحقق عدالت و مبارزه با ظلم و ظالم بوده و نه تنها ظلم سیاسی بلکه ظلم اقتصادی و معیشتی را نیز دربرمی گیرد.

 
وی، امام حسین (ع) را آموزگار بزرگ شهادت و معلم جهاد و آزادگی و شرف دانست و بیان کرد: اقامه عزای حسینی برای احیای مرام حسینی است.
 
نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به اینکه در تاریخ آمده که امام حسین (ع) برای احیای حق و جلوگیری از به انحراف کشیده شدن دین و دفاع از مظلوم قیام کرد، افزود: اما آنچه کمتر به آن پرداخته شده این است که تلاش امام حسین (ع) برای این بود که در کربلا جنگ واقع نشود و بر نقل مورخان، هشت بار لباس پیامبر (ص) را بر تن کرد تا جنگ واقع نشود و تلاش کرد تا جنگ را منتفی کند.
 
تابش، یکی دیگر از وجوه فراموش شده حادثه کربلا را امر به معروف امام حسین (ع) نسبت به حکومت دانست و عنوان کرد: وقتی حکومتی که به نادرستی جای حکومت اسلامی نشسته و در مسیر خلاف آن حرکت می‌کند و می‌خواهد از امام حسین (ع) بیعت بگیرد، امام به صراحت اعلام می دارد و می‌خواهد حکومتی را که از مسیر صحیح منحرف شده به مسیر درست هدایت کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش آفرینی ادبیات و شعر در ماندگاری و انتقال حماسه عاشورا خاطرنشان کرد: کمال و زیبایی و لطافت حادثه عاشورا با ادبیات و شعر شکل می گیرد.
نماینده مردم اردکان همچنین با تقدیر از زحمات جوانان و دست اندرکاران هیئت های عزاداری شهرستان اردکان برای آماده کردن مجالس عزای حسینی یادآور شد: امیدوارم شور و شعور حسینی در این ایام باعث درس آموزی بیشتر جامعه و حرکت آن به سوی تعالی و معنویت بیشتر شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..