رییس شورای هیات مذهبی استان تأکید کرد:

لزوم ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی با مجوز شورای هیات مذهبی یزد

رییس شورای هیات مذهبی استان یزد با تاکید بر لزوم ساماندهی موکب‌ها در قالب ایستگاه‌های صلواتی گفت: ایستگاه‌های صلواتی باید نسبت به دریافت مجوز از شورای هیات مذهبی اقدام کنند.

به گزارش یزدی نیوز«سیدعلی فقیه‌زاده» با اشاره به ضرورت ساماندهی موکب‌ها با عنوان ایستگاه‌های صلواتی در استان تاکید کرد و گفت: ارادتمندان به مکتب امام حسین (ع) که علاقه‌مند به برپایی ایستگاه‌های صلواتی می‌باشند باید نسبت به دریافت مجوز از شورای هیات مذهبی استان اقدام کنند .

 
وی با اشاره به فعالیت ۱۴۸۰ هیئت در سطح استان یزد،‌افزود: برخی از هیئات مشکلات داخلی و محلی داشتند که در حال حل این مشکلات و مسائل هستند و باید دانست که انتخابات هیأت مذهبی این مباحث را حل نمی‌کند .
 
فقیه‌زاده با بیان این‌که امام حسین (ع) برای برپایی اسلام و نماز به شهادت رسیدند، گفت: برنامه‌های هیأت مذهبی به شکلی باید باشد که نماز جماعت سر وقت برگزار شود و مردم نیز با ذوق و شوق حضور پیدا خواهند کرد .
 
رییس شورای هیئات مذهبی استان یزد با بیان این‌که هیئات مذهبی از دادن پول‌های گزاف به برخی برای شعر سرودن و یا مداحی خودداری کنند خاطرنشان کرد: زیرا هر کاری که در دستگاه امام حسین (ع) صورت می‌گیرد باید دلی باشد .
 
وی با بیان این‌که امسال هفت شب برنامه زنده تلویزیون برنامه‌های عزاداری را پوشش می‌دهند، خاطرنشان کرد: این برنامه در سال گذشته نیز به خوبی اجرا شد که ان‌شاءالله امسال نیز بدون مشکل پیگیری و دنبال می‌شود .
 
فقیه‌زاده گفت: اضافه کردن برخی از مراسم سبب کم رنگ شدن برنامه‌های ماه محرم می‌شود که امیدواریم این مسئله نیز به خوبی در استان هدایت شود .
 
رییس شورای هیئات مذهبی استان یزد با بیان این‌که دنبال این مسئله هستیم که اجلاس پیر غلامان در یزد برگزار شود، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با برنامه ریزی‌هایی که انجام شده بتوانیم میزبان این اجلاس در استان یزد باشیم .
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..