حبیبی:

برای تعطیل کردن بنگاه‌های غیرمجاز با هیچ کس تعارف نداریم

رییس کل دادگستری یزد با بیان این‌که نیروی انتظامی و اماکن به هیچ عنوان حق ندارند به دلیل عدم وجود نیرو با بنگاه‌های غیرمجاز برخورد نکنند، گفت: دستگاه قضایی در بحث تعطیل کردن بنگاه‌های غیرمجاز با هیچ کس تعارف ندارد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا حبیبی» با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که ما هیچ مشکلی در مورد برخورد با متجاوزین علیه اراضی دولتی نداریم، اظهار کرد: در این مدت مقابله های خوبی با تجاوز به اراضی دولتی در استان یزد انجام شده است.

 
وی مقابله با متجاوزین این حوزه را حلقه آخر دانست و افزود: پیشگیری باید در اولویت اجرایی مسئولان و دست‌اندرکاران مدیریت شهری و اراضی ملی قرار گیرد.
 
رییس کل دادگستری استان یزد در ادامه تفکیک غیرمجاز را نوعی تخلف عنوان کرد و گفت: قوه قضائیه نمی‌تواند برای رسیدگی به این موضوع وارد شود، چون در بحث تفکیک غیرمجاز جرمی واقع نشده است.
 
حبیبی با بیان این‌که دستگاه قضایی آماده هرگونه همکاری با شهرداری در راستای قانون را دارد، تصریح کرد: بحث بنگاه‌های غیرمجاز یکی از معضلات جدی تفکیک غیرمجاز است که باید در دستورکار مدیریت شهری و دستگاه‌های نظارتی قرار گیرد.
 
دستگاه قضایی در بحث تعطیل کردن بنگاه‌های غیرمجاز با هیچ کس تعارف ندارد، تأکید کرد: نیروی انتظامی و اماکن به هیچ عنوان حق ندارند به دلیل عدم وجود نیرو با بنگاه‌های غیرمجاز برخورد نکنند.
 
این مقام مسئول با بیان این‌که برخورد جدی با بنگاه‌های مجاز متخلف هم باید در دستور کار اتحادیه صنفی املاک قرار گیرد، خاطرنشان کرد: حمایت قضایی به صورت ویژه پشتیبان مدیریت شهری و اتحادیه اصناف در برخورد با بنگاه‌های متخلف است.
 
رییس کل دادگستری یزد در پایان با اشاره به ضرورت همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد در مورد تسهیل کردن ساخت و سازهای ملکی، گفت: اگر فرآیند اخذ مجوز در شهرداری آسان تر شود، افراد کمتری به سمت تخلف می‌روند.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..