خانه به دوشی ۲۰ ساله انجمن شعر ابرکوه

مسئول انجمن شعر ابرکوه در حاشیه برگزاری دهمین شب ‌شعر باران، گفت: سابقه فعالیت‌های انجمن به بیش از 20سال می‌رسد ولی همچنان فاقد مکان و فضای آموزشی است.

به گزارش یزدی نیوزسلسله شب‌های شعر انجمن شعر ابرکوه با برگزاری دهمین شب‌شعر باران در خانه تاریخی مستوفی ابرکوه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد.

 
«فریبا قیومی زاده» مسئول انجمن شعر ابرکوه در حاشیه برگزاری دهمین شب‌ شعر باران که با حضور ۱۵ شاعر در رده‌های مختلف سنی و با موضوع عاشقانه خوانی انجام شد، اظهار کرد: فعالیت انجمن مذکور از سال ۷۴ آغاز و در حال حاضر تنها انجمن رسمی ثبت شده استان است که مجوز بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان تحت نظر معاونت فرهنگی وزارت ارشاد را نیز اخذ کرده است.
 
وی افزود: برگزاری جلسات نقد و بررسی شعر به ‌صورت هفتگی، نشست‌های فصلی، شب‌های شعر، ۸ مورد کنگره کشوری شعر کویر، کنگره بین‌المللی شعر و برپایی اردوهای داخل و خارج از استان گوشه‌ای از فعالیت‌های انجمن نامبرده است.
 
قیومی زاده خاطرنشان کرد: با توجه به این که انجمن شهر از جمله انجمن‌های فعال در سطح شهرستان و حتی استان است، متأسفانه فاقد محل استقرار مناسب یا مکانی تحت عنوان دفتر است.
 
وی افزود: این در حالی است که ما هنگام برگزاری کنگره‌های سراسری شعر کویر، به‌ عنوان دبیرخانه معرفی شده ‎ ایم اما عملاً دبیرخانه‌ای وجود ندارد که بتوان برنامه‌ها را در آن سازمان‌دهی کرد.
 
مسئول انجمن شعر ابرکوه ادامه داد: خوشبختانه از دیرباز ابرکوه شهرستانی فرهنگی، ادبی، علمی و مطرح در حوزه شعر بوده و برنامه‌های انجمن همیشه مورد استقبال مردم و به‌ویژه اهالی هنر قرار گرفته است.
 
وی ضمن تقدیر از همکاری‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: در حوزه آموزش نیز هم‌اکنون با کمبود فضای مناسب مواجه هستیم که امیدواریم به‌ زودی به مشکلات انجمن رسیدگی شود.
 
قیومی زاده در پایان نیز از برگزاری اولین شب‌ شعر طنز شهرستان در آینده‌ی نزدیک خبر داد.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..