مدیرکل ارشاد استان یزد:

مروجان کتاب در یزد شناسایی و تقویت می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، مروجان کتاب در یزد شناسایی و تقویت می شوند.

به گزارش یزدی نیوزمجید جوادیان زاده در نشست پایتخت کتاب یزد با اشاره فعالیت‌های مختلف فرهنگی در زمینه کتاب در استان یزد اظهار داشت: هدف ما از ترویج کتاب و کتابخوانی، ایجاد جریان پایدار فرهنگی است.

 
وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری با آغاز فعالیت های جدید در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تلاش شده تا گامی سازنده در راستای ترویج امر کتاب و کتابخوانی برداشته شود.
 
جوادیان زاده افزود: معتقدیم که از صدر اسلام، کتاب یکی از محورهای اصلی در فعالیت‌های ما بوده زیرا معجزه پیامبر اکرم (ص) نیز این کتاب خداوند بوده و این نشان از اهمیت کتاب دارد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: در زمینه کتاب و کتابخوانی فعالیت‌های مختلفی داشته‌ایم که بیشتر سعی داریم در سال جاری به امر مروجان کتاب بپردازیم و قبل از جشنواره ملی آن، به صورت استانی برنامه داشته باشیم تا به نوعی در استان نیز از این افراد شناخت پیدا کنیم.
 
جوادیان زاده تصریح کرد: در تمامی طرح ها سعی داریم تا هویت فردی، جمعی و شهری را مبتنی بر فرهنگ کتاب و کتابخوانی بازسازی کنیم.
 
وی افزود: معتقدیم که اگر هویت فردی را به کتاب پیوند بزنیم و برجسته سازی کنیم، اقدامی مثبت در این راه انجام داده ایم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: جریان پایدار اجتماعی و فرهنگی به عنوان تاکید اصلی ما است که سعی داریم این طرح ها در قالب های مختلف ارائه شود.
 
جوادیان زاده بیان کرد: اگر جریان پایدار فرهنگی در زمینه کتاب و کتابخوانی ایجاد شود و در جامعه به عنوان فرهنگ انجام شود، فرهیختگی در جامعه به صورت نهادینه گسترش پیدا می کند.
 
وی گفت: تجربه گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها تجربه موفقی بود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر آن تاکید دارد و امیدواریم با برنامه های فرهنگ بتوانیم اقدامی سازنده داشته باشیم.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..