مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مطرح کرد:

نهادینه کردن مؤلفه های ازدواج پایدار هدف ‌برگزاری نمایشگاه ملزومات ازدواج

"‌فخرالسادات خامسی هامانه" ‌در آیین افتتاح نمایشگاه ملزومات ازدواج،‌ هدف از برگزاری این نمایشگاه را نهادینه کردن مؤلفه های ازدواج پایدار در جامعه عنوان کرد.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در آیین افتتاح نمایشگاه ملزومات ازدواج که به مناسبت هفته ازدواج و همزمان با طرح پویش اجتماعی ازدواج پایدار از تاریخ ٢٣ تا ٢٧ مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌ها در حال برگزاری است، گفت: طرح پویش اجتماعی ازدواج پایدار برای نخستین بار به مدت یک هفته در استان یزد برگزار می‌شود.

خامسی هامانه هدف این طرح را گفتمان‌سازی و فرهنگ سازی ازدواج پایدار و نهادینه‌ کردن مؤلفه‌های مرتبط با زمینه‌سازی برقراری ازدواج پایدار در جامعه بیان کرد.
وی افزود: برنامه‌های این طرح که با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و همکاری ٣٠ سازمان مردم نهاد در حال برگزاری است، به طور بلندمدت، کوتاه مدت و میان مدت تدوین شده است که برنامه‌های کوتاه مدت آن را در هفته ازدواج شاهد هستیم.
به گفتۀ خامسی هامانه، همزمان با نمایشگاه ملزومات ازدواج، جشنواره خیریه در گذر فرهنگ و هنر واقع در کوچه مازاری‌ها از ساعت ٧ تا ٢٣ شب و هفت پایگاه سلامت در هفت پارک شهر نیز در حال برگزاری است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تفاوت نمایشگاه ملزومات ازدواج با دیگر نمایشگاه‌ها را پر رنگ بودن مباحث فرهنگی و اجتماعی نمایشگاه و مباحث مشاوره‌ای و آموزشی مرتبط با ازدواج بیان کرد.
خامسی هامانه ادامه داد: بحث تسهیلات، جهیزیه و مباحث مادی، دیگر مانند گذشته در پایداری ازدواج مؤثر نیست و خوب است که ما به سمت برنامه‌های محله‌محور، نمایشگاهی و مشاوره‌ای ازدواج برویم و هدف این نمایشگاه نیز همین بوده است. 
وی گفت: همه مطلع هستیم که یکی از مشکلات امروز برای برقراری ازدواج ‌پایدار، شغل است و همۀ زوج‌ها باید به سمت و سوی کارآفرینی و مهارت‌های آموزشی و اشتغال‌زایی بروند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از مسئولان و مشارکت مردم به دلیل اینکه آنها در کنار دغدغه‌مندان مسائل اجتماعی هستند و دغدغه موضوعات مرتبط با بحث‌های اجتماعی به ویژه ازدواج را دارند، ‌تقدیر کرد و افزود: اگر حضور و دغدغه‌های مردم نباشد و اگر فعالیت‌های مردم‌محور نباشد، هیچ کدام از فعالیت‌های دولت نیز محقق نمی‌شود.
«حجت الاسلام والمسلمین رضا رویت»، مدیرعامل شبکه فعالین ازدواج استان نیز در این مراسم گفت: کاری که در این ایام در حال برگزاری است در هیچ کجای کشور در حال انجام نیست و امیدواریم این تجربه ارزشمند ثبت شود و در دیگر استان‌ها به اجرا در آید.
گفتنی است این نمایشگاه که همراه با اعطای تسهیلات به زوج‌های جوان، خرید ملزومات ازدواج و مشاوره و آموزش است، با مشارکت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، شبکه فعالان ازدواج شفا، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل بهزیستی یزد، سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری و شرکت نمایشگاه‌های تجاری بین‌المللی منطقه یزد برگزار شده است.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..