رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد خبر داد؛

انحلال بیش از ۵۰ درصد مراکز علمی کاربردی استان/ریزش ۲۵ درصدی در پالایش مدرسان دانشگاه

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی از انحلال 12 مرکز این دانشگاه تا سال 98 به دنبال مصوبه شورای عالی اداری خبر داد و گفت: با این حال دانشگاه براساس برنامه ششم توسعه هم به لحاظ کمی و هم کیفی توسعه و رشد خواهد یافت.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «محمد صالح احمدی» امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رسالت مهارت‌آموزی این دانشگاه مبتنی بر نیاز بازار، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد از رشته‌‌های این دانشگاه کاردانی و ۴۰ درصد کارشناسی است که قرار است این نسبت به ۷۰ درصد کاردانی و ۳۰ درصد کارشناسی تغییر کند.

 
 وی با بیان این که بسیاری از کسانی که به آموزش عالی ورود می‌کنند به دنبال کسب مدرک هستند نه مهارت‌آموزی، اظهار کرد: شاید یکی از علل بروز این نوع گرایش، محوریت مدرک در سیستم استخدامی کشورمان باشد که موجب ترویج مدرک گرایی در جامعه شده است.
 
وی ادامه می‌دهد: البته به دنبال واگذاری تصدی‌های دولت و تقویت بخش خصوصی از یک سو و بی‌ارزش شدن مدرک نسبت به گذشته از نگاه مردم، عواملی باشند که جامعه را اندک اندک به سمت اهتمام بیشتر به مهارت آموزی و مهارت داشتن سوق دهد.
 
احمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره تاثیر مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر انحلال یا ادغام مراکز آموزش علمی کاربردی وابسته به بخش‌های دولتی، گفت: این مصوبه تاثیری ۲۵ درصدی روی کاهش مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور داشته که این تاثیر در مورد یزد بیشتر بوده به نحوی که از مجموع ۲۲ مرکز فعال استان در حال حاضر ۹ مرکز پذیرش دارند.
 
وی با بیان این که برخی این مصوبه را به منزله انحلال دانشگاه جامع علمی کاربردی و برخی در مورد آن شایعه‌پراکنی‌هایی کردند، بیان کرد: برخلاف تصور این افراد این دانشگاه نه تنها منحل نخواهد شد بلکه بنا بر برنامه ششم توسعه بیش از حال حاضر توسعه خواهد یافت به طوری که در حالی اکنون ۱۵ درصد دانشجویان کشور در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که این رقم در افق برنامه باید به ۳۰ درصد افزایش یابد.
 
این مسئول از تلاش دانشگاه برای ارتقای کیفیت مراکز فعال فعلی و ایجاد مراکز جدید با مشارکت بخش خصوص قدرتمند خبر داد و گفت: البته در راستای ارتقای کیفیت موضوع سطح بندی مراکز و پالایش اساتید را آغاز کرده‌ایم که در بخش بررسی صلاحیت علمی اساتید مراکز به طور متوسط تاکنون ۲۵ درصد ریزش داشته‌ایم.
 
وی با بیان این که متعاقب این ریزش دعوت بکار و پذیرش اساتید با تجربه و جدیدی در دستور کار دانشگاه است، اظهار کرد: خوشبختانه با ایجاد مشوق‌هایی مانند اختصاص وام ۵۰ میلیون تومانی با کارمزد دو درصد برای کسانی که نوآوری دارند، در سال‌های اخیر دانشجویان با کیفیت‌تری به این دانشگاه ورود کرده‌اند و نمره دانشگاه در این بخش نیز ۰.۵ نمره در کشور افزایش یافته است.
 
وی از آغاز پذیرش دانشجویان مقطع کاردانی این دانشگاه از امروز تا ۲۹ مردادماه و سپس پذیرش دانشجویان کارشناسی تا پنجم شهریورماه خبر داد و گفت: این دانشجویان در ۱۲۷ کد رشته و در ۹ مرکز فعال دانشگاه علمی کاربردی استان پذیرش خواهند شد.
 
احمدی در پایان نیز ضمن پاسخ به سئوالات خبرنگاران، پذیرش بدون کنکور، شهریه‌های نسبتاً پایین، برخورداری از اساتید با تجربه‌ی عملی، تنوع رشته‌ها و برگزاری کلاس‌ها در بعدازظهرها را از مزیت‌های این دانشگاه برشمرد.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..