سفیر اتریش: پیشنهادات شهردار یزد برای ارتباط با وین فوق‌العاده بود‌

سفیر اتریش در ایران با بیان اینکه پیشنهادات شهردار یزد برای ارتباط با وین فوق‌العاده بود گفت: سرمایه‌گذاری‌های اتریش در ایران الگویی برای سرمایه‌گذاری خارجی است.

به گزارش یزدی نیوز"اشتفان شُلتس" در دیدار با شهردار شهر جهانی یزد با اشاره به اینکه اتریش در نیمه دوم این سال میلادی ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده دارد اظهار داشت: به همین دلیل هماهنگی سفارتخانه های اروپا در تهران هم بر عهده این کشور است.

 
وی افزود: بر اساس فکری که کردیم به این نتیجه رسیدیم که شهر یزد بعد از به عهده گرفتن این مسئولیت، نخستین هدف سفرهای استانی ما باشد و اولین سفرمان را به این شهر انجام دادیم.
 
سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران گفت: این از طرف ما یک نشان مهم است که به شریک خود نشان دهیم که اراده ما برای توسعه همکاری های اقتصادی بر اساس منافع ایجاد شده از برجام داریم.
 
وی با اشاره به ارزیابی صورت گرفته بین همکاری های یزد و اتریش تصریح کرد: بر همین مبنا و اساس، سه حوزه مشخص را تعریف کردیم که همکاری های ما با یزد توسعه و تعمیق پیدا کند.
 
سفیر اتریش در ایران خاطرنشان کرد: حوزه اول، حوزه تامین و امنیت منابع آب و حوزه دوم هم مربوط به انرژی های تجدید پذیر است و بحث سوم هم گردشگری پایدار و مبتنی بر محیط زیست است.
 
شُلتس گفت: در حال حاضر به دنبال نقاط مشترک و مجموعه ای هستیم که تا به الان همکاری داشتند و یا به دنبال همکاری هستند که بتوانیم یک شراکت و همکاری جدید را با آنها آغاز کنیم و از نتایج آن بهره مند شویم.
 
وی ادامه داد: برای مثال در زمینه تامین منابع آبی و امنیت آب دو شرکت که چندین سال با طرف ایرانی در حال فعالیت هستند و تصفیه خانه بزرگ تهران اخیرا به بهره برداری رسیده و در چند ماه آینده تصفیه خانه شهر شیراز قرار است تحویل شود.
 
سفیر اتریش در ایران خاطرنشان کرد: یک حوزه دیگر هم به این سه مورد اضافه شده و یک سفر معتبر اتریشی در سفر رئیس جمهور ایران قراردادی به ارزش ۱۰ میلیون دلار برای سیستم های آبیاری شهری به امضا رساند.
 
شُلتس خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری هم تا به امروز ارتباطاتی برقرار شده و از جمله یک مجموعه گردشگری اتریشی برنامه بلند مدت یا مستر پلان برای توسعه گردشگری در ایران ارائه کرده است.
 
وی با بیان اینکه در حوزه انرژی های تجدید پذیر دو حوزه داریم بیان کرد: طرف اتریشی یک حمایت مالی برای ایجاد یک مرکز انرژی های پایدار و تجدید پذیر در تهران که مرکز هدایت کشورهای حاشیه دریای خزر هم هست اجرا کرد و در کنار این مرکز، همکاری شرکت های متعددی را در حوزه انرژی های تجدید پذیر خواهیم داشت و قطعا برای همکاری وارد می شوند.
 
سفیر اتریش در ایران خاطرنشان کرد: مورد دوم یک پروژه موفقیت آمیز به عنوان نمونه است که یک نیروگاه خورشیدی در استان کرمان توسط یک شرکت اتریشی ایجاد و به بهره برداری رسید.
 
شُلتس تصریح کرد: این پروژه یک الگو و نمونه است که سرمایه گذار می تواند موفق شود و سرمایه گذار اتریشی در مدت کمتر از چهار سال توانست کل سرمایه خودش را برگرداند و این بهترین الگو برای سرمایه گذار است.
 
وی خاطرنشان کرد: این خودش یک نمونه بارز است وقتی سیاست کارش را به خوبی انجام دهد و با ایجاد چهارچوبها امنیت برقرار شود و امکان همکاری ها در این حوزه ها وجود داشته باشد، ایران نیاز به یک اسب نجات بخش ندارد بلکه اینها نمونه های موفق همکاری است که از آن اسم بردم.
 
سفیر اتریش در ایران خاطرنشان کرد: در انتها مایلم خوشحالی خودم را مطرح کنم چون متوجه شدم که شما قصد دارید به شهر لینز سفر داشته باشید که یک قطب صنعتی کشور اتریش به حساب می آید که ۲۵ درصد تولید ارزش افزوده اتریش در این منطقه اتفاق می افتد.
 
شُلتس من به اتفاق همکار خودم و سفیر ایران در وین تمام تلاشم را می‌کنم که این سفر شما به اتریش یک سفر موفقیت آمیز باشد و نتایج آن را به خوبی مشاهده کنیم.
 
وی پیشنهادهای شهردار یزد برای مشارکت با وین را فوق العاده خواند و گفت: کاملا موافق هستم که رجوع به گذشته و دانش گذشته امروز خیلی بیشتر مورد ارج قرار می‌گیرد و امروزه شرکت‌هایی متخصص در اتریش به وجود آمده‌اند و آنچه که عرضه می‌کنند، ساخت خانه‌های کاه گلی و قدیمی با قیمت‌های گزاف است.
 
سفیر اتریش در ایران خاطرنشان کرد: این خانه‌ها برای افرادی است که مدرن شدن جامعه برای آنها غیرقابل تحمل است و حتی اشعه‌های تلفن‌های همراه را هم نمی‌توانند تحمل کنند و دقیقا این دانش چیزی است که دانشجویان دوره معماری ما می‌توانند از شما کسب کنند.
 
شُلتس ادامه داد: ما در چند هفته پیش فرصت داشتیم که در مراسم اهدای جایزه مجموعه جهانی انرژی به یزد باشیم و بر همین اساس هم کاملا آمادگی دارم از طرف سفارت و خودم که از این مراسمی که قرار است سال آینده در سطح بالا در یزد برگزار شود حمایت کنم.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..