به ریاست استاندار یزد؛

شورای معادن استان تشکیل جلسه داد

جلسه شورای معادن استان یزد به منظور تقویت نظارت بر فعالیت های معدنی و بهره مندی بخش های مختلف از این ظرفیت به ویژه در حوزه اشتغال تشکیل شد.

به گزارش یزدی نیوزجلسه شورای معادن استان به ریاست «محمود زمانی قمی» استاندار یزد و با حضور «علی زینی وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، «محمدرضا صباغیان» نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان و اعضای این شورا در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.

استاندار یزد در این جلسه گفت: نظارت جدی بر اجرای مصوبات این شورا از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.
«محمود زمانی قمی» افزود: لازم است دستگاه ها در مسیر اجرای ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور با سازمان صنعت، معدن و تجارت همکاری و همراهی مستمر داشته باشند و این سازمان نیز در جلسات بعدی شورا گزارش فعالیت های صورت گرفته را ارائه کند.
در این جلسه گزارشی از وضعیت موجود معادن تا پایان تیرماه سال جاری، شرایط فعلی بهره برداری معادن به تفکیک شهرستان ها و دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره نحوه اجرای بند(۵) ماده (۴۳) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی با موضوع اختصاص یک درصد فروش معادن و فعالیت های معدنی که در اثر فعالیت آن ها خسارت هایی به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی می رسد، ارائه و مورد هم اندیشی قرار گرفت.
گفتنی است شورای معادن در راس وظایف خود موظف است در چارچوب مصوبات شورایعالی معادن ضمن نظارت کلی بر استخراج معادن شناسایی شده و هرگونه فروش و واگذاری پروانه قبل از بهره برداری با رعایت ملاحظات زیست محیطی و حداقل تخریب منابع طبیعی ، اقدامات لازم را نسبت به تسهیل، تسریع و ایجاد صنایع پایین دستی انجام دهد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..