امام جمعه یزد:

مسئولان فارغ از سیاسی بازی با مفسدین اقتصادی مبارزه کنند

امام جمعه یزد، گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران باید فارغ از هرگونه حزب‌گرایی و سیاسی بازی با مفسدین اقتصادی مبارزه کنند.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» در خطبه‌های این هفته ۱۹ مردادماه نماز جمعه یزد، با بیان این‌که عدم کنترل خواسته‌های نفسانی انسان را از مسیر حق و کمال دور می‌کند، اظهار کرد: کنترل هوای نفس یکی از مهمترین رسالت‌های انسان‌های مومن برای رسیدن به کمال است.

 
وی با اشاره به این‌که بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های امروز ناشی از تسلط هوای نفس بر عملکرد انسان‌هاست، افزود: پیروی از دستورات الهی نقش مهمی در کمک به انسان‌ها در برابر هوای نفس است.
 
امام جمعه یزد حفظ دین، اعتقاد و ارتباط با خدا را ضروری دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی یکی از مهمترین دستاوردهای ارزشی ایران است که با تقویت باورهای دینی این مهم هر روز پایدار و گسترده‌تر می‌شود.
 
ناصری یزدی با بیان این‌که انقلاب اسلامی حرکتی بزرگ در راستای رسیدن به کمال است، گفت: حفظ انقلاب با حفظ روحیه اعتقادی و حاکمیت ارزش‌های معنوی ضروری است.
 
این مقام مسئول جلوگیری از نفوذ فتنه‌های شوم استکبار جهانی که ارزش های دینی ما را هدف قرار داده‌اند، یکی از اولویت‌های اجرایی دانست و تصریح کرد: ایمان به خدا و تبعیت بی چون و چرا از مقام معظم رهبری، تنها راه و پناه ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمنان است.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز ازدواج امیرالمومنین و حضرت فاطمه زهرا(س)، تأکید کرد: زوجین باید رسم همسرداری، محبت و عشق، ساده زیستی و وفاداری را از این زوج الهی بیاموزند.
 
وی سخت شدن ازدواج را یکی از معضلات فرهنگی امروز دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگیان، طلاب، دانشگاهیان و نخبگان باید با ترویج فرهنگ ازدواج سالم این ضرورت را در جامعه نهادینه کنند.
 
امام جمعه یزد در پایان با اشاره به ضرورت مبارزه همه جانبه با فساد اقتصادی و اداری، تأکید کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران باید فارغ از حزب‌گرایی و سیاسی بازی با مفسدین اقتصادی مبارزه کنند.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..