بهره‎‎برداری از طرح نیمه تمام کمربندی تفت پس از ۵ سال

رییس شورای شهر تفت و سخنگوی این شورا از آغاز عملیات تکمیل طرح نیمه تمام کمربندی تفت پس از 5 سال خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این طرح تا هفته دولت امسال آماده بهره‎‎برداری شود.

به گزارش یزدی نیوز«سید مهدی اعرابی» به مناسبت روز خبرنگار در جمع اهالی رسانه ضمن قدردانی از زحمات و همکاری خبرنگاران با مسئولان، گفت: انتظار مجموعه شهرداری و شورای شهر از رسانه‏‏ها قرار گرفتن آنها در کنار مسئولان برای گام برداشتن در راستای ارتقای خدمات‏‏رسانی به مردم است.

 
وی در ادامه به برخی از طرح‏‏های در دست اجرای شهر تفت اشاره و یکی از مهمترین آنها را تکمیل طرح نیمه تمام کمربندی تفت پس از پنج سال ذکر کرد.
 
وی با پرخطر و هزینه‏‏بر بودن این طرح عمرانی، از برگزاری جلسات متعدد برای طراحی و تصویب نهایی فنی‏‏ترین و ایمن‎‎ترین و البته اقتصادی‎‎ترین طرح تکمیلی این کمربندی خبر داد و افزود: طرح مذکور با مسدود شدن مسیر با سرعت فوق العاده بالایی آغاز شده به طوری که پیمانکار از چند جبهه کاری به صورت تقریباً ۲۴ ساعته در حال فعالیت است و امیدواریم طرح را تا هفته دولت آماده بهره‎‎برداری کنیم.
 
اعرابی با اشاره به هزینه‏‏های سنگین اجرای طرح، خاطرنشان کرد: به همین دلیل نیز اجرای این طرح مهم، شهرداری را از یکسری طرح‏‏های شهری دیگر باز خواهد داشت که امیدواریم شهروندان با سعه صدر ما را در این رابطه همراهی کنند.
 
وی یکی دیگر از طرح‏‏های در دست اقدام شهرداری را ایجاد سرویس بهداشتی در مجاورت مجموعه امام(ره) ذکر و تصریح کرد: هرچند قرار بود این طرح با توسعه سرویس بهداشتی مجاور مسجد امام اجرایی شود ولی به دلیل پیدا شدن مدعی برای زمین طرح و پیدا نشدن زمین دیگری برای این امر، نهایتاً مقرر شد که این طرح را در محل استقرار کنونی کیوسک راهنمایی و رانندگی در مجاورت مجموعه، اجرایی کنیم.
 
به گفته وی، البته علی رغم موافقت اولیه شرکت آب منطقه‏‏ای یزد به دلیل واقع شدن طرح در حریم رودخانه، اجرای طرح با مشکلات قانونی مواجه است ولی امیدواریم قبل از ماه محرم و مراجعه عزاداران به این مجموعه، طرح مذکور را بتوانیم اجرایی کنیم.
 
رییس شورای شهر تفت یکی دیگر از موضوعات مبتلا به این شهر را کم آب شدن تنها چاه موجود برای آبیاری فضای سبز شهر ذکر کرد که منجر به افزایش بازه زمانی آبیاری و پژمردگی درختان فضای سبز تفت شده است.
 
به گفته وی، با توجه به پیگیری‎‎ها امکان تامین آب وجود ندارد لذا به سختی حفظ فضای سبز موجود را دنبال می‏‏کنیم.
 
اعرابی با اشاره به تداوم بی نظمی ‎‎ های سرویس خط اتوبوس مسیر تفت – یزد، از برگزاری مزایده برای واگذاری به پیمانکار جدید خبر داد و گفت: هر چند در ابتدا سازمان اتوبوسرانی شهر یزد در این باره همکاری خوبی داشت ولی به بهانه سودآور نبودن خواستار دریافت مابه تفاوت هزینه‎‎ها شد لذا با انجام مزایده طرح به پیمانکار جدید واگذار شد که خوشبختانه با ۴ دستگاه اتوبوس فعالیت خود را آغاز کرده است.
 
وی با اشاره به بهسازی این ناوگان با دو دستگاه اتوبوس دیگر تا دو هفته آینده، اظهار کرد: تعداد اتوبوس‎‎ها با شروع فصل پاییز و آغاز فصل تحصیلی دانشگاه‎‎هاو مدارس به پنج دستگاه افزوده خواهد شد.
 
«وحید فتوحی» شهردار جدید تفت نیز در این نشست که در باغ تاریخی صدری تفت برگزار شد، از خبرنگاران خواستار مساعدت و همکاری با شورای شهر و شهرداری شد و با ارائه پاره ‎‎ ایی توضیحات در مورد طرح‏‏های در دست اجرای شهرداری تفت، به مسئله دفع زباله ‎‎ های این شهر اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات شهر تفت زباله‏‏های تولیدی مهمانان و افراد غیربومی که در ایام تعطیل به این شهر ییلاقی مراجعه می‏‏کنند، است.
 
وی با بیان این که گود زباله تفت در حال پر شدن است، خواستار مساعدت شهرداری یزد برای انتقال و دفع زباله‏‏های این شهر در گود زباله‏‏ شهر یزد شد.
 
 فتوحی در بخشی از سخنانش بیان کرد: با توجه به نبود امکانات در غسالخانه فعلی شهر که در منطقه‎‎ای مسکونی واقع شده است، به زودی این محل به ساختمان جدید و دارای امکانات در جاده روستای چم منتقل خواهد شد.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..